Hejsan!
Köpte -09 vårt hus och det hade tidigare skett en vattenläcka i huset. denna skedde -07 eller -08.
Det blev ett försäkringsärende och försäkringsbolaget anlitade en firma för att åtgärda skadan.
i samband med detta så revs badrummet ur helt och ny plastmatta lades på golv samt vägg.
Nu idag upptäckte jag att väggmattan har släppt där den ligger med sitt överlapp över golvmattan. olyckligtsvis så är detta precis under där duschen är monterad.
jag har knackat i väggen och det verkar inte som något vatten gått in bakom, utan det har nog bara släppt "längst ner". troligen räcker det med att lägga i nåt nytt lim och trycka till ordentligen.
till saken hör ju dock att vad jag förstått så ska det vara 10års garanti på våtrum.
Jag och förra ägaren har samma försäkringsbolag, men frågan är hur jag ska gå till väga? pratade precis med förra ägaren och hon skulle leta efter kvittot på arbetet, hon har bra koll på papper så det kommer hon nog att finna, men hur ska jag driva ärendet?
ska jag ringa entrepenören (en snickarfirma, som troligen lejde in en golvläggare), eller ska jag prata med försäkringsbolaget, trots att skadan skedde före min tid?
Rimligen borde väl någon komma ut och kunna åtgärda detta kostnadsfritt?
mvh Henke