Funderar på att nappa på ett "Hem PC" erbjudande med en sk "Broadbandbox" och en 42" Plasma-monitor. Skärmen har inget tv-kort och räknas därför som monitor. TV-kortet sitter i boxen. Det blir en komplett lösning med "TV", internet, stor hårddisk för mp3 och digitalbilder, dvd, "allt i ett" -paket för vardagsrummet. Nettokostnad ca 700:-/mån i 36mån.

http://www.broadbandbox.net/hempc-express/

Efter nyår ändras reglerna för Hem-PC med införande av maxtak för bruttolöneavdragen för att "undvika" såna här överdrivna lösningar, så det är bråttom att bestämma sig.

-Nån som har erfarenhet av dessa hem-pc paket med broadbandbox?
-Nackdelar med plasma-monitor jämfört med plasma-tv?

/Pär A

Datorn i det paketet (broadbandbox) tycker jag är väldigt dyr. De tar 27000 kr för en dator som inte borde kosta mycket mer än 10000 kr. Är det i första hand skärmen du är ute efter så skulle jag nog råda dig att leta upp en annan leverantör.

En plasma-monitor är i det här fallet samma sak som en plasma-tv. Ingen skillnad alltså.

jag är skeptisk till ett företag som har samma ägare som en gån lap-power, dvs helena wellton...Det var mycket som inte fungerade med service o garantier hos dem...

Håller med om att datorn är mycket dyr, kanske bättre att plocka ihop ett Hem-pc paket på tex. inwarehouse med en vanlig stationär dator för 10000. Ska ju ändå stå i ett skåp.

Fördelen med broadbandboxen verkar vara gränssnittet och användarvänligheten, enkelt med stora menyer för TV, dvd, spel, mp3, bilder...... Det är väl det man betalar för kanske?
/Pär A

Jag tror man får betala för att vara först ute med nånting som inte är testat i full skala och som eventuellt slår igenom så småningom...ställer mej skeptisk till multimaskiner rent generellt, gå ren sak sönder måste du lämna in för service o blir utan alla funktioner... nån som kommer ihåg vad x.boxen kostade vad den kom? ca 6000:- svårt att tro att nån skulle betala det i dag...

Skall vara buggig och långsam har jag hört av dom som testat den. Ful som stryk är den oxå, men en 42" plasma är aldrig fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.