2 013 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Plasma monitor42" som HEM-PC
Funderar på att nappa på ett "Hem PC" erbjudande med en sk "Broadbandbox" och en 42" Plasma-monitor. Skärmen har inget tv-kort och räknas därför som monitor. TV-kortet sitter i boxen. Det blir en komplett lösning med "TV", internet, stor hårddisk för mp3 och digitalbilder, dvd, "allt i ett" -paket för vardagsrummet. Nettokostnad ca 700:-/mån i 36mån.
http://www.broadbandbox.net/hempc-express/
Efter nyår ändras reglerna för Hem-PC med införande av maxtak för bruttolöneavdragen för att "undvika" såna här överdrivna lösningar, så det är bråttom att bestämma sig.
-Nån som har erfarenhet av dessa hem-pc paket med broadbandbox?
-Nackdelar med plasma-monitor jämfört med plasma-tv?
/Pär A
http://www.broadbandbox.net/hempc-express/
Efter nyår ändras reglerna för Hem-PC med införande av maxtak för bruttolöneavdragen för att "undvika" såna här överdrivna lösningar, så det är bråttom att bestämma sig.
-Nån som har erfarenhet av dessa hem-pc paket med broadbandbox?
-Nackdelar med plasma-monitor jämfört med plasma-tv?
/Pär A
Datorn i det paketet (broadbandbox) tycker jag är väldigt dyr. De tar 27000 kr för en dator som inte borde kosta mycket mer än 10000 kr. Är det i första hand skärmen du är ute efter så skulle jag nog råda dig att leta upp en annan leverantör.
En plasma-monitor är i det här fallet samma sak som en plasma-tv. Ingen skillnad alltså.
En plasma-monitor är i det här fallet samma sak som en plasma-tv. Ingen skillnad alltså.
Håller med om att datorn är mycket dyr, kanske bättre att plocka ihop ett Hem-pc paket på tex. inwarehouse med en vanlig stationär dator för 10000. Ska ju ändå stå i ett skåp.
Fördelen med broadbandboxen verkar vara gränssnittet och användarvänligheten, enkelt med stora menyer för TV, dvd, spel, mp3, bilder...... Det är väl det man betalar för kanske?
/Pär A
Fördelen med broadbandboxen verkar vara gränssnittet och användarvänligheten, enkelt med stora menyer för TV, dvd, spel, mp3, bilder...... Det är väl det man betalar för kanske?
/Pär A
Jag tror man får betala för att vara först ute med nånting som inte är testat i full skala och som eventuellt slår igenom så småningom...ställer mej skeptisk till multimaskiner rent generellt, gå ren sak sönder måste du lämna in för service o blir utan alla funktioner... nån som kommer ihåg vad x.boxen kostade vad den kom? ca 6000:- svårt att tro att nån skulle betala det i dag...
Skall vara buggig och långsam har jag hört av dom som testat den. Ful som stryk är den oxå, men en 42" plasma är aldrig fel.