Hej,
Sitter och klurar på ett plank och sprang på den bild som gjorde mig nyfiken på hur man "hänger upp" bänken i konstruktionen, någon sitter på en tanke hur man skulle kunna lösa det ? Har cirka 2 meter mellan plintarna men har ännu inte börjat plattläggningen så kan komplettera med någon ytterligare plint.
Sitter och klurar på ett plank och sprang på den bild som gjorde mig nyfiken på hur man "hänger upp" bänken i konstruktionen, någon sitter på en tanke hur man skulle kunna lösa det ? Har cirka 2 meter mellan plintarna men har ännu inte börjat plattläggningen så kan komplettera med någon ytterligare plint.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt snyggt men utmanar ödet utan extraben. Hur mycket förlorar designen med konventionella stöd?
Planket tycks dessutom relativt tungt pga spjälornas täthet så det krävs stabil grundkonstruktion. Räcker verkligen 2 m mellan plintarna?
Tänk också på att tätheten ger kraftigt vindfång.
Planket tycks dessutom relativt tungt pga spjälornas täthet så det krävs stabil grundkonstruktion. Räcker verkligen 2 m mellan plintarna?
Tänk också på att tätheten ger kraftigt vindfång.
Det där dår man lösa genom en stålkonstruktion som man klär in.N Nordjohan skrev:Hej,
[bild]
Om du fäster sittytan på ett antal L-profiler i metall i tillräcklig dimension kommer den säkert hålla för vikten ovanifrån. Dessa får du sedan fästa i det lodrätta "benet" i nånting bakom planket, som en gjuten betong-klump (tänk "gråsugga"), ännu bättre kräva ner den ordentligt först såklart..
Helt rätt, jag kommer inte att ha lika tätt mellan spjälorna som detta. Tyckte att det var grymt snygg lösning och enkelt att hålla rent under.yonna skrev:
Liknande trådar
-
Vilka integrerade frysskåp för underbänk- placering passar IKEA?
Kök -
Bänkskiva av bredplanka valnöt istället för stavlimmat?
Kök -
60cm bänkskiva ovanför ny integrerad diskmaskin mellan diskho och spis
Kök -
Integrerad bänkdiskmaskin i Ikeakök? Eller finns det nåt annat sätt?
Kök -
Integrerad fläkt i bänkskivan
Vitvaror