Fortsätter på mitt tvättstugetema...
Har nu satt in masknerna intill väggen och en bänksiva med ca 2cm mellanrum. Torktumlaren står dikt an väggen
Frågan är om jag behöver flytta ut de eller behöver sätta ventgaller i skivan? Vad tror ni?
Har nu satt in masknerna intill väggen och en bänksiva med ca 2cm mellanrum. Torktumlaren står dikt an väggen
Frågan är om jag behöver flytta ut de eller behöver sätta ventgaller i skivan? Vad tror ni?
torktumlaren tar in kylluft mycket kylluft från baksidan bara det intaget inte är blockerat så funkar detH Hobbymajster skrev:
Står inte så mycket. Man rekommenderar stt luften ska cirkulera fritt runt om och att man inte ska täppa igen på framsidan.😊
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 529 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 529 inlägg
Jag läste om detta när jag byggde in mina i skåp och som jag minns det tycker jag det bra ut, luften har ingen specifik väg den måste vandra utan måste bara kunna cirkulerar.
Man bör alltså inte både stänga på sidorna och på ovansida samtidigt.
Jag skulle vilja påstå att dom är tillverkade för att kunna stå mot vägg då skivan på toppen generellt har utstick på baksidan för att lämna en "luftspalt"
Jag skulle vilja påstå att dom är tillverkade för att kunna stå mot vägg då skivan på toppen generellt har utstick på baksidan för att lämna en "luftspalt"
jodå luftens väg är helt avgörande hur effektiv tumlaren kommer att vara dvs hur mycket energi den kommer att taRickard. skrev:Jag läste om detta när jag byggde in mina i skåp och som jag minns det tycker jag det bra ut, luften har ingen specifik väg den måste vandra utan måste bara kunna cirkulerar.
varm "gammal" luft måste bort så att kallar luft tas in till kondenseringen
Tack till Er alla. Känns lite tryggare en anna lösning är att såga ut o sätta dit avluftgaller som i en sockel. Vad tror ni om det?