Hej, jag behöver tips hur placera huset på tomten garage/pool kmr ngn gång i framtiden ej i samma veva.

Tacksam för alla tips,mvh
 
  • Satellitbild över tomt med söderläge och solens position markerad för husplanering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
De flesta vill placera huset så att det blir så mycket tomt som möjligt söder och väster om huset, dvs. i ditt fall placeras tå huset långt upp på tomten och åt höger samt garaget i nedre högra hörnet.

Men det beror ju också på andra faktorer som husets form, om det finns utsikt åt något håll eller extra mycket insyn från grannar någonstans etc.
 
BirgitS BirgitS skrev:
De flesta vill placera huset så att det blir så mycket tomt som möjligt söder och väster om huset, dvs. i ditt fall placeras tå huset långt upp på tomten och åt höger samt garaget i nedre högra hörnet.

Men det beror ju också på andra faktorer som husets form, om det finns utsikt åt något håll eller extra mycket insyn från grannar någonstans etc.


Hej och tack för din input, jag är precis inne på samma sak. Huset är ganska fyrkantigt, min tanke var så långt in och mot höger som möjligt så har jag den vänstra sidan ”fri” och sol på. Sedan har jag tänkt ha vardagsrum och kök på vänster sida i huset som tittar mot gatan.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.