Han är väl lite av en stjärna, och det är ett ganska makabert fall. Det är också väldigt mediedramaturgiskt tacksamt med en tydlig vändning (från hyllad till mördare), en snygg tjej som möjligen var oskyldig osv.
Sedan är det också så att journalister är dåliga på sitt jobb och även lata som alla andra. Därför är det ju väldigt praktiskt att rapportera om något som händer i Sydafrika, för då behöver man ju inte göra någon research själv. Det är ju bara att kopiera vad andra skriver!
Av samma anledning har vi t.ex. ingen EU-bevakning att tala om i svensk media.
Sedan är det också så att journalister är dåliga på sitt jobb och även lata som alla andra. Därför är det ju väldigt praktiskt att rapportera om något som händer i Sydafrika, för då behöver man ju inte göra någon research själv. Det är ju bara att kopiera vad andra skriver!
Av samma anledning har vi t.ex. ingen EU-bevakning att tala om i svensk media.
http://translate.google.com/
Lite slösurfande ihop med fikat och så är man helt plötsligt "journalist".
Visar sig ju rätt ofta med när nån liten detalj inte översatt sig själv.
Som gallon till liter,tum till mm,miles/h till km/h eller liknande.
Lite slösurfande ihop med fikat och så är man helt plötsligt "journalist".
Visar sig ju rätt ofta med när nån liten detalj inte översatt sig själv.
Som gallon till liter,tum till mm,miles/h till km/h eller liknande.
Kurtivan skrev:
Nu kan det ju vara så att alla andra utom du vet vem det är..
På samma vis som att du tycker en nyhet är intressant/viktig som någon annan inte gör..
Edit: Såg nu att det ser lite spydigt ut inte min mening.
Vad jag ville få fram var att det finns väl inte nyheter som passar alla..
Redigerat:
Andra nyhet uppifrån igår kväll på Aftonbladet var att en lektor råkar klicka "reply" istället för "forward" på ett mail.
Nåja, man får väl va glad så länge det inte finns några större katastrofer här i världen.
Eller jo det finns det men nyhetsvärdet avtar med avståndet.
Utom i vissa fall då.....
Nåja, man får väl va glad så länge det inte finns några större katastrofer här i världen.
Eller jo det finns det men nyhetsvärdet avtar med avståndet.
Utom i vissa fall då.....
Ja, det är just min fråga, vet alla utom jag? Vilken (o)tur att detta hände då så att även jag blev upplyst!jkarlberg skrev: