De allra flesta hamburgare kommer faktiskt med dubbla brödskivor. 🍔Dracula skrev:
En överst och en underst. Men det säljer antagligen inte bättre för att det påtalas.
Att nötköttet är rent och har maximal köttsmak verkat de däremot tycka vara viktigt att påpeka.
McD bedömer antagligen att det säljer bättre att fokusera på självklarheter om köttet än om brödet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men om det gällde en Big Mac som kom med 2 brödskivor skulle det väl vara nog intressant info för att påtalas...
Redigerat:
Fast 100% rent nötkött tolkar jag som att det inte är blandat med fläskkött vilket en inte helt obetydlig del av befolkningen vill veta om. Det är ingen självklarhet tänker jag.O skrev:De allra flesta hamburgare kommer faktiskt med dubbla brödskivor. 🍔
En överst och en underst. Men det säljer antagligen inte bättre för att det påtalas.
[media]
Att nötköttet är rent och har maximal köttsmak verkat de däremot tycka vara viktigt att påpeka.
McD bedömer antagligen att det säljer bättre att fokusera på självklarheter om köttet än om brödet.
Absolut.👍 Det gör jag oxo. Men det har dubbla betydelser. Att hamburgare görs på nötkött hör väl liksom till om det skall vara hamburgare.samovar skrev:
När McDonalds kom till Sverige och började skryta med 100% nötkött, var majoriteten av burgarna som såldes i gatuköken något helt annat. Brödsmulor, bindmedel, späck och saltvatten var en inte obetydlig del av innehållet. Det är först i rätt modern tid som en burgarpuck bara innehåller kött (och kanske salt och peppar).
Liknande trådar
-
Finns det dubbla brytare som är "separerade" (inte delar fas)?
El -
Beräkning av dubbla limträbalkar
Byggmaterial & Byggteknik -
Koppla in Philips hue smart plug före spotlights
El -
Router med dubbla SIM-kortsplatser
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Vad kallas lilla el-kontakten till en philips rakapparat/hårtrimmer?
El