Hej!
På onsdag kommer äntligen våra nya fönster, så jag hoppas att de är färdigmonterade till helgen! *längtar* 8)
Vi har bla köpt 10 nya vridfönster, 3-glas, och behvöer nu persienner, till att börja med i sovrummet (4 fönster). Från början var vi inne på träpersienner, men nu har vi lagt ner den idén. Det blir för dyrt + att vi känner att det blir så stort "paket" när dom är uppdragna, vilket de ju faktiskt är större delen av dygnet! Har kommit fram till att träpersienner ska man väl helst ha där man inte drar dem så mkt upp och ned (eller? :-/) Och då lämpar det sig inte i mitt hem, jag avskyr neddragna persienner om jag inte sover!
Så nu över till min fråga. Var i göteborgsområdet kan jag få tag på snygga måttbeställda aluminiumpersienner till ett rimligt pris? Någon som har förslag? Vi har tittat på Hornbach, där man kunde beställa alu persienn med 50 mm lameller. Såg jättesnyggt ut. Finns det någon som har köpt persienner där? Nöjd?
Det jag också tänker på är att jag vill ju att persiennen ska vara fäst på något vis, så att jag kan ha fönstrena öppna och persiennerna nere (varma sommarnätter) utan att vinden drar tag i dem. Någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig av för/nackdelar eller kanske en bild. Tyvärr tycker jag att de flesta persienntillverkares webbplatser har väldigt dålig produktinfo/foton på detaljer.
Tack på förhand!
Mvh Cala