Hallåhallå alla kunniga.

Vi hade inne en firma som renoverade vårt badrum för en tid sedan. Firman har sedan dess gått under jorden och blivit av med sin f-skatt och svarar varken på samtal eller mail.

En sak som stört mig är att fogarna i golvet inte är så mörka som jag hoppats på, och att de dessutom skiftar ganska mycket i färg. Om detta beror på att fogen var dåligt blandad innan applicering eller smuts under processen förtäljer inte historien.

Den fog som valdes var en mörk fog mot mörkgrå plattor, där fogen skulle vara mörkare än plattorna. Jag tycker dock att fogen har en bra, mörk färg när den är fuktig. Se bilder.

Finns det något sätt att permanent få fogarna att gå från mellangrå till mörkgrå utan att skada fog? Någon slags olja eller liknande som sitter kvar under längre tid? Ska tilläggas att jag försökt använda klinkerrent och skrubbat med såpa utan några större resultat.

Bild på grå klinkergolv med mörka fogar och en hörna av matt rulle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gymgolv med mattor, skuggor, en synlig vikt, och tydliga användningsspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grått klinkergolv, reflektioner, möjligtvis fotavtryck, modernt, inomhusmiljö, strukturerat, skarvar mellan plattorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Det det ska använda är en infärgningsprodukt som till exempel Sopro FUF eller Mapei Fuga Fresca Kit!
 
  • Gilla
martinhq
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Det det ska använda är en infärgningsprodukt som till exempel Sopro FUF eller Mapei Fuga Fresca Kit!
Det verkar lovande! Har du några erfarenheter från nämnda produkter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.