Ja, men med just penny borde det ju inte bli vansinnigt dyrt? Om det där golvet i videon är 10 kvm så blir väl kavdratmeterpriset inte mer än knappt 400 kr/kvm plus lacken?
Dessutom är det ju ett av få golv som du faktiskt inte tappar i värde....
Dessutom är det ju ett av få golv som du faktiskt inte tappar i värde....
Jodå, man har ju sina kontakter...useless skrev:
Jag fick det till knappa 1800 mynt per kvm, men jag använde någon hemsida för att räkna ut det så det kan mycket väl vara fel, men det kändes rätt rimligt då man skulle få plats med 1600st/kvm om man lägger dem i ett kvadratiskt mönster, alltså så:
OOOO
OOOO
OOOO
Dagens enkronor är 19,5 mm. Det ryms 1000/19,5 ~ 51 mynt i rad på en meter. Lägger man raderna förskjuta enligt bilden så blir det 19,5 * cos(30) ~ 16,9 mm per rad, dvs 1000/16,9 ~ 59 rader per meter.
59 rader à 51 mynt = 3009 mynt.
59 rader à 51 mynt = 3009 mynt.
Den rödmarkerade vinkeln är väl 60º, men felen tar här ut varandra så svaret blev rätt i alla fall …useless skrev:
Aha, mina mynt var för stora alltså, där får man för att man inte använder kontanter längre, man reagerar inte ens när de är i helt fel storlek..useless skrev:
Å andra sidan kanske min beräkning stämmer ändå isf, vad är det nuvarande priset på gamla enkronor? Låt oss anta att det är ca 60 öre... =P