Jag efterlyser tips på bra pelletskaminer som har / kan ha ett kopplat förråd! Mina googleskills verkar ha avtagit. Det kanske är åldern.
 
Gärna med anslutning bakåt... jag tänkte att det skulle vara funktionellt att ha ett förråd i garaget vägg i vägg!
 
Tyr är absolut en kamin med externt förråd!

Jag tänker lite... det låter måhända oseriöst, eldstäder micklar man kanske helst inte med av säkerhetsskäl, men man borde många gånger kunna ordna en egen lösning med påfyllning uppifrån - åtminstone en del ska ju vara OK att fylla på under gång. Så lite rör, eftertanke och en skruv borde faktiskt kunna göra det möjligt att externmata de allra flesta pelletskaminer.

Eller?
 
i vissa kaminer ingår det i säkerheten att luckor skall vara stängda. i andra kaminer med rökgasfläkt kan(och gör) luft passera pelletsförrådet och komma in genom fallschaktet och minska syretillförseln genom brännkoppen med sämre förbränning och verkningsgrad till följd, men visst går det att ordna med tex en slussmatare men hur kommer det att se ut?Säkert en nisch för en framåt tillverkare att beakta.
 
Jag tänker mig att matningsröret ska se ut som en skorsten (rökrör?). Flänsar får väl någon smed ordna kantänka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.