Det finns väl en del så länge man har en rund yta innanför chucken som man kan fästa maskinen i.
tex: Clas Ohlson - Borrstativ Borrstativ handla beställ postorder
eller
Jula Postorder AB
Det är väl få skruvdragare som har detta och då kan man använda borjiggar/guide, Man kanske tappar lite stabilitet men det kan underlätta om man vill borra lite rakare.
tex Clas Ohlson - Borrguide. Borrtillbehör handla beställ postorder
Hoppas något av detta funkar för dig
tex: Clas Ohlson - Borrstativ Borrstativ handla beställ postorder
eller
Jula Postorder AB
Det är väl få skruvdragare som har detta och då kan man använda borjiggar/guide, Man kanske tappar lite stabilitet men det kan underlätta om man vill borra lite rakare.
tex Clas Ohlson - Borrguide. Borrtillbehör handla beställ postorder
Hoppas något av detta funkar för dig
Produkter som diskuteras: "Borrstativ"
Borrstativ Wolfcraft
För exakt borrning
1 399 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "Wolfcraft"
Wolfcraft
Smarta och innovativa verktyg från det tyska familjeföretaget Wolfcraft, grundat 1949 av Robert Wolff. Wolfcraft är en stor producent av verktyg, tillbehör och egenutvecklade produkter. I dagsläget har de mer än 550 patentskyddade produkter.
Läs mer
Jag tror att det kan vara svårt att hitta en pelarborrställning som funkar till en skruvdragare. Detta p g a att de flesta har ett fäste som är avsett för en "riktig" borrmaskin med ett visst "kragmått". Jag tror det är 43 mm. En standard som de flesta borrmaskiner verkar hålla. Skruvdragare däremot kan ju se ut hur som helst, titta bara på Panasonic, Hitachi och inte minst Festool.
Ett sätt att få lite hjälp när man borrar är att ställa en vinkelhake på det man ska göra hål i för att syfta efter. Annars rekommenderar jag att du köper en billig borrmaskin och ett pelarborrstativ till de tillfällen du behöver bättre precision än du åstadkommer på frihand.
Annars som alltid med övning kommer färdighet.
Lycka till!
MVH
Ronnie
Ett sätt att få lite hjälp när man borrar är att ställa en vinkelhake på det man ska göra hål i för att syfta efter. Annars rekommenderar jag att du köper en billig borrmaskin och ett pelarborrstativ till de tillfällen du behöver bättre precision än du åstadkommer på frihand.
Annars som alltid med övning kommer färdighet.
Lycka till!
MVH
Ronnie
Kan det här vara en ide?
Om du fäster en sån här liten libell med hjälp av en klutt silikon på "baksidan" av skruvdragaren. Justerar in lodrätt innan silikonet stelnat, då har du sen ett vattenpass för lodrät borrning.
Jula Postorder AB
Om du fäster en sån här liten libell med hjälp av en klutt silikon på "baksidan" av skruvdragaren. Justerar in lodrätt innan silikonet stelnat, då har du sen ett vattenpass för lodrät borrning.
Jula Postorder AB
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Pelare till terrass, limträ eller tryckt (putsning)
Byggmaterial & Byggteknik -
Pelare till balkong/altan som passar stenhus?
Stenhus -
Hej! Jag söker en pelare för golvmontage till min Arboga Typ EF102S.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
115x115 limträpelare till farstu, furu/gran/tryckt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga pelare till grind?
Byggmaterial & Byggteknik