Nån som vet om det finns nån unervsell ställning som passar en en skruvdrager. Jag menar så man får efekten av att borra med en pelarborrmaskin. kan tycka att det är svårt att borra arkt på frihand eller nått annat tips?

kollade lite på dom tror med att det blir svårt md skruvdragarn men borr guidernae värkar ju vara ett bättre alternativ. tack

Köpte en Wolfcraft borrstativ på Hornbach, kostade inte så förfärligt mycket.
Har använt det vid ett flertal tillfällenoch det ger bra precision ialla fall jämfört med min frihandsborrning!

Jag tror att det kan vara svårt att hitta en pelarborrställning som funkar till en skruvdragare. Detta p g a att de flesta har ett fäste som är avsett för en "riktig" borrmaskin med ett visst "kragmått". Jag tror det är 43 mm. En standard som de flesta borrmaskiner verkar hålla. Skruvdragare däremot kan ju se ut hur som helst, titta bara på Panasonic, Hitachi och inte minst Festool. ;)

Ett sätt att få lite hjälp när man borrar är att ställa en vinkelhake på det man ska göra hål i för att syfta efter. Annars rekommenderar jag att du köper en billig borrmaskin och ett pelarborrstativ till de tillfällen du behöver bättre precision än du åstadkommer på frihand.

Annars som alltid – med övning kommer färdighet.
Lycka till!
MVH
Ronnie

kllat å¨min skruvdragare och tro det blir svårt att hita nått som passar den

Mikael_L
Kan det här vara en ide?
Om du fäster en sån här liten libell med hjälp av en klutt silikon på "baksidan" av skruvdragaren. Justerar in lodrätt innan silikonet stelnat, då har du sen ett vattenpass för lodrät borrning.

Jula Postorder AB

• Dosvattenpass.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.