Jag är intresserad av att bygga ut mitt kök. Vi hör i väggen bredvid köket att det är som en pelare och så hämtade jag ut ritningar från SBK. Det verkar vara någon form av betongpelare som går genom alla våningsplan. Är syftet med dessa att fungera bärande? Jag antar att jag ska tolka det som att vi inte kan riva denna.

ville kolla här först om någon vet med säkerhet innan jag betalar 5k för att få veta att jag inte kan riva något.
Arkitektonisk ritning av en byggnadsplan, med måttangivelser och markeringar, visad på en mobilskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektonisk planritning av byggnad, innehåller vardagsrum, kök, sovrum, badrum och trapphus, med måttangivelser och markeringar.
Skapa konto
Teknisk ritning eller arkitektonisk plan med mätningar, symboler och detaljer, synlig blå markering.
Skapa konto

BirgitS
Det verkar rimligt att den är bärande.

E Er.Am skrev:
Jag är intresserad av att bygga ut mitt kök. Vi hör i väggen bredvid köket att det är som en pelare och så hämtade jag ut ritningar från SBK. Det verkar vara någon form av betongpelare som går genom alla våningsplan. Är syftet med dessa att fungera bärande? Jag antar att jag ska tolka det som att vi inte kan riva denna.

ville kolla här först om någon vet med säkerhet innan jag betalar 5k för att få veta att jag inte kan riva något.
[bild] [bild] [bild]
Väldigt udda lösning, men den är med största sannolikhet bärande.

Det är väldigt stora spännvidder på det där betongbjälklaget så den är där för att hjälpa till. Den tar mycket stor last om det är flera våningar.

FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:

Jättetråkigt kolla gärna min ny tråd om hur vi ska lösa vår kökssituation

W witten skrev:
Det är väldigt stora spännvidder på det där betongbjälklaget så den är där för att hjälpa till. Den tar mycket stor last om det är flera våningar.
det verkar vara så tack för svar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.