Vi har byggt ett Pedrahus.Det var en upplevelse jag inte vill ge någon annan....En helt ostrukturerad firma med personer som inte står för vad dom säger och dessutom inte innehar den gedigna kunskap och goda omdöme som är en förutsättning för en husentreprenör! Vad ni än gör-välj en annan husfirma så kanske ni slipper problem som ställer till ert liv med sömnlösa nätter och vatten som rinner längs väggarna, på insidan!!, av sovrummen..När det blir för jobbigt för företaget att svara på frågor från sina kunder så struntar dom helt enkelt i att svara, låter inte särskilt seriöst , eller hur?Vi har varit i kontakt med andra familjer som har byggt med Pedrahus och tyvärr har dom liknande erfarenheter som vi.Till och med deras egen kvalitetsansvarige, som man ska akta sig för att anlita, tycker att deras felaktigheter i byggnationen beror på okunskap!!!!!Det här gänget ska bort från marknaden!
Hör gärna av dig om du vill veta mer!

Christel - detta är ditt första inlägg och innehåller grava anklagelser. Du bör komplettera ditt inlägg med ditt namn och ort. Annars kommer jag att radera inlägget. Läs forumreglerna.

Hej Cornelia!
Bra att ni har valt en annan husfirma! Lycka till med ert bygge!
Vad gäller grova anklagelser Yonna så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till mig så ska du få reda på hur vanliga huskonsumenter har det! Man är helt i klorna på , i det här fallet , helt okunniga människor. Det är faktiskt häpnadsväckande hur det bara får gå till på detta sätt.Det borde finnas någon form av certifiering för byggare, som det är nu kan ju vem som helst starta en byggfirma utan någon som helst kunskap!
Det här är vårt livs största affär och utan all den hjälp vi har fått av vår otroligt kompetenta arkitekt plus en hel rad goda vänner, som är väl insatta i juridik och byggnation, hade vi aldrig orkat igenom detta! Ring mig gärna!
Mvh
Annika Eriksson 070-7184781

Jag vet inte om någon hann läsa Pedras svar till christel? Moderatorn måste ha tagit bort inlägget. Pedra framhöll att de har många bra kundreferenser. Men om jag tittar på Pedras hemsida, så finns Helenas hus med som referensobjekt, fastän Helena är missnöjd med Pedrahus?!.

Har Pedrahus frågat Helena överhuvudtaget om de får använda hennes hus som referensobjekt ? Eller är Pedrahus lika fräcka som Roxi Stenhus ? Tar alla husföretag bilder på sina kunders hus och bara lägger ut dem på sin hemsida utan att fråga kunderna om lov ? Snacka om fräckhet.

Läser man på Helenas gästbok, ser man att ytterliggare en kund är missnöjd, de finns med på Pedras hemsida samt att de ligger i rättstvist med Pedra.............

Ja, Pedrahus gjorde ett inlägg men jag tog bort det då det strider mot diskussionsreglerna.

Hej
Vad gjorde att du tog bort det - vad stred mot diskussionsreglerna ?

Det är bara konsumenter som diskuterar i Byggahus forum.

Kan inte det bli ganska vinklat om man inte bjuder in motpart i diskutionen, jag förstår tanken men det är ju inte bara konsumenterna som har rätt alla gånger.
Iaf när det i detta subforum, referenser för hustillverkare.

Christel: Utveckla gärna vad som har gått fel och gärna med lite bilder om det finns.

Dom kan ju allitid betala avgiften för att få en egen tråd och där bemöta frågor. Jag tycker Marlene gör helt rätt.

Snailman
Det är inte så konstigt, konsumenterna och företagen är ju inte precis jämnstarka parter, de som driver ett företag kan ju lätt strunta i sina kunder, vid behov gå i konkurs, och sedan kan de starta ett nytt företag i samma anda.

För en privatperson kan ju ett företag som inte gör sitt jobb betyda personlig ruin, eventuellt för resten av livet, några enstaka gånger kanske det inte är så väldigt befogat, men det kan oftast de läsande lista ut ändå, läste tex om någon som fått en felaktig garderob eller nåt sånt, och då har man nog lite svårt att dela dennes upprördhet över att husföretaget inte ville fixa till detta.. När man läser om hus med läckande tak och allt vad det är..

Man måste nog vara företagare själv, för att lyckas tycka mest synd om företagen när folk berättar om sina problem.

TACK alla ni som har uppmuntrat och givit oss kommentarer på Pedrahus tillvägagångssätt! Vi kommer att fortsätta processen och vi ger inte vika för ett husföretag som saknar moral.Till slut blir vi förhoppningsvis nöjda....Det värsta är att det kostar inte bara pengar utan det tar all energi och all kraft att brottas med en firma som kan fortsätta att tjäna pengar på godtrogna och förhoppningsfulla kunder!
Min uppmaning till alla er som ska bygga hus är: Se till att ta referenser på byggföretaget, kontrollera deras kreditvärdighet också!! Och använd en egen besiktningsman(som inte är utsedd utav byggfirman), skriv ett kontrakt med hjälp av en advokat (inte byggföretagets förtryckta kontrakt), lämna ALDRIG några pengar i förskott! och innehåll för Guds skull de 10% av köpesumman som ni har rätt till intill dess att byggfirman har slutfört sitt arbete och NI ÄR NÖJDA!!! Det här torde vara självklarheter men faktum är att det är lätt att hamna i händerna på människor som man trodde var ärliga, kunniga och proffesionella.Sen visar det sig att det i själva verket är ganska okunniga och arroganta personer som gör vad som helst för att tjäna en rejäl hacka på sin egen oduglighet......
Jag är övertygad om att rättvisan kommer att segra.Men innan vi är klara med vår process mot Pedrahus vill jag i alla fall be alla att tänka sig väldigt noga för innan ni skriver ett kontrakt med nämnda företag.
Med vänlig hälsning
Annika Eriksson

christel skrev:
Vi har byggt ett Pedrahus.Det var en upplevelse jag inte vill ge någon annan....En helt ostrukturerad firma med personer som inte står för vad dom säger och dessutom inte innehar den gedigna kunskap och goda omdöme som är en förutsättning för en husentreprenör! Vad ni än gör-välj en annan husfirma så kanske ni slipper problem som ställer till ert liv med sömnlösa nätter och vatten som rinner längs väggarna, på insidan!!, av sovrummen..När det blir för jobbigt för företaget att svara på frågor från sina kunder så struntar dom helt enkelt i att svara, låter inte särskilt seriöst , eller hur?Vi har varit i kontakt med andra familjer som har byggt med Pedrahus och tyvärr har dom liknande erfarenheter som vi.Till och med deras egen kvalitetsansvarige, som man ska akta sig för att anlita, tycker att deras felaktigheter i byggnationen beror på okunskap!!!!!Det här gänget ska bort från marknaden!
Hör gärna av dig om du vill veta mer!
Kan bara instämma, vi har själva drabbats av detta totalt oseriösa företag.
Pedra Stenhus behagade gå i konkurs i juli 2008 men hade naturligtvis
redan förberätt genom att bilda ett nytt redan i februari ,ARISTO STENHUS,
samma gäng och numera även med den nämda kvalitetsansvariga som delägare
Konkursen I PEDRA är under utredning på grund av oegentligheter i bland annat bokföriingen
enligt konkurförvaltaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.