T TypRätt skrev:
Post IT, är vi tillbaka till brev och sladdtelefon då? Vet att vi pratade om IT bubbla på 90 och 00 talet men att den ska spricka så hårt känns väl lite överdrivet va?
Jag har hört om post rum på jobbet.
 
fubar fubar skrev:
Jag har hört om post rum på jobbet.
Tror det var det Jack Sparrow hade problem med..
Karakteristisk man med bandana, pärlor, missnöjd uttryck, text frågar varför rom alltid är borta.
 
  • Gilla
  • Haha
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
Post IT är en vetenskaplig teoribildning från sociologerna på Södertörn. De har konstaterat att vi inte längre är i informationsåldern, utan desinformationsåldern.

De har därför tagit alla bredband och knyter könsdysforiska tomtar av dem, samtidigt som de dekonstruerar skräpmejlfilter som istället ska plocka upp julhälsningar vilka kommer att göras om till ett collage som kräver vapenstillestånd.

Det är redan antaget till Liljevalchs vårsalong, men bedöms så viktigt att det visst redan gjorts en könsdysforisk separatutställning av det också.
Modell i eklektisk outfit omgiven av extravaganta klänningar i ljus, konstnärlig uppsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Min revisor råder mig att swisha med grannens telefon. Det har fungerat bra men i morse kom ett mindre uppbåda i fem svarta bilar och hämtade grannen. Ja, ja, jag har fler grannar och de har också telefoner. 😎
Du kan ju skicka mig kontaktuppgifter till din revisor, verkar finnas kompetens där! Om hen inte vill ha betalt med Swish kan jag pröjsa med bitcoin, någorlunda filtrerad villaolja, gamla finska mark eller Plejd-aktier.
 
  • Gilla
styren och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Du kan ju skicka mig kontaktuppgifter till din revisor, verkar finnas kompetens där!
Absolut jag swishar infon!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
H
P Pappa1986 skrev:
Köpte ett hus i skogen men hittar det inte, räknas det som dolt fel?
Dolt fel, på ägaren då kanske😉😀
 
H HEM2121 skrev:
Dolt fel, på ägaren då kanske😉😀
Jag håller inte med. Man har undersökningsplikt, även på hus man inte hittar. Det är inte ägarens fel om huset är osynligt eller står på en annan tomt. Och du kan inte köpa in dig på säljarens Anticimex osynligahusförsäkring för du är inte beställare. Så det är bara att släppa att du inte hittar huset och börja gå igenom elsystemet istället. För det är mycket hempul i gamla kåkar, och det borde man ha kollat innan man inte hittade igen huset. För de här förbannade nittiotalisterna går ju med näsan i telefonerna hela tiden och instagrammar sitt liv och sin renovering. Och sedan hittar de inte igen vad de har köpt, och eldar bara sur ved. För ingen har lärt dem hur länge björk och ek ska torka under presenning. Och så frågar de här på Byggahus hur de ska göra med lösullen på vinden. Och jag säger luftspalt, men så vill de inte ha det, utan det ska vara huntonitplattor direkt mot råsponten. Så det är inte så konstigt att syllen luktar om man köper hus som man inte ens hittar igen.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
matsro och 5 till
  • Laddar…
Om du hittar kåken så gör ett spår med kaksmulor så du hittar tillbaka. Det gör alltid min mäklare var på visningen där man skulle följa kardemummalängd-smulor som jag nappade på huset.
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Om du hittar kåken så gör ett spår med kaksmulor så du hittar tillbaka. Det gör alltid min mäklare var på visningen där man skulle följa kardemummalängd-smulor som jag nappade på huset.
Det gäller bara att se upp om husägaren är en gammal gumma som bjuder på pannkakor med socker på, äpplen och nötter. Speciellt om du ser en bur och hon eldar i spisen.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Det gäller bara att se upp om husägaren är en gammal gumma som bjuder på pannkakor med socker på, äpplen och nötter. Speciellt om du ser en bur och hon eldar i spisen.
Fattar du hur mycket hon förstör för omgivningen. Så jäkla egoistiskt, hon kan vara hur go som helst som ger barnen godis och massa god mat men samtidigt plågar hon ihjäl dem och förstör deras lungor med soten från vedspisen! Tror fan hon plågar ihjäl 16miljoner småfåglar med sin katt också!
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Om du hittar kåken så gör ett spår med kaksmulor så du hittar tillbaka.
Jag brukar göra ett smulspår bort från huset för att lura mäcklaren. Han snor min slangvinda hela tiden annars.
 
  • Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Det pratades senap en bit upp i tråden vilket fick mig att tänka på det gamla skämtet om katten och gotländsk senap upp i kaneltutan.

Nu uppstår ju frågan: hur långt springer en balrog efter en rejäl laddning Dijon upp i mumindalen?
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Nu uppstår ju frågan: hur långt springer en balrog efter en rejäl laddning Dijon upp i mumindalen?
Många har varit kallade att prova. Hoppas de alla vilar i frid. 😢
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Fattar du hur mycket hon förstör för omgivningen. Så jäkla egoistiskt, hon kan vara hur go som helst som ger barnen godis och massa god mat men samtidigt plågar hon ihjäl dem och förstör deras lungor med soten från vedspisen! Tror fan hon plågar ihjäl 16miljoner småfåglar med sin katt också!
17 dieselbilar borde hon skaffa, det sägs ju ge mindre utsläpp en en vedspis.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Många har varit kallade att prova. Hoppas de alla vilar i frid. 😢
Precis, finns nycker och ticks man kan leva med och de man inte lever mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.