Hej,
Som rubriken antyder, buktar mitt parkettgolv upp i vardagsrummet. Jag har bifogat både bild och video för att ge en bättre uppfattning om problemet.
Det är endast denna specifika yta på de 24 kvm som uppvisar detta beteende. Golvet verkar vara i ordning på resten av ytan. Jag har också kontrollerat att det finns tillräckligt med utrymme mellan golvet och väggarna runt om, så det verkar inte vara ett problem med expansion.
Min plan är att slipa golvet, och jag skulle vilja få detta löst innan vi påbörjar slipningen.
Jag undrar vad detta kan bero på och om det finns något jag bör göra för att åtgärda det.
Tack på förhand för hjälpen!
Som rubriken antyder, buktar mitt parkettgolv upp i vardagsrummet. Jag har bifogat både bild och video för att ge en bättre uppfattning om problemet.
Det är endast denna specifika yta på de 24 kvm som uppvisar detta beteende. Golvet verkar vara i ordning på resten av ytan. Jag har också kontrollerat att det finns tillräckligt med utrymme mellan golvet och väggarna runt om, så det verkar inte vara ett problem med expansion.
Min plan är att slipa golvet, och jag skulle vilja få detta löst innan vi påbörjar slipningen.
Jag undrar vad detta kan bero på och om det finns något jag bör göra för att åtgärda det.
Inget svar än. Golvet ligger flytande det är något som spänner fast på något ställe, längden eller tvären. Hur är det med inredningen, står den direkt på själva golvet. så kan deb låsa fast för rörelser, med påföljd att det vill resa sig lite. Går inte att slipa förän det ordnats till.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 878 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 878 inlägg
Bjälklaget under är det i våg? Finns det något bjälklag där? Kan du ta upp golvet och se vad som finns under parketten? Tror inte den svikten beror på parketten utan mer på underlaget.R Runder skrev:Hej,
Kan tillägga, lägg en rät bräda eller långpass på bulan, så syns det om det är underredet som är knas eller spänn på golvet.H HEM2121 skrev: