ramme
Har en sluttande gräsmatta på tomten som jag parkerar bilen på. Har lagt ut lite täckbark för att det inte ska bli så lerigt.

Kommer jag kunna parkera här eller kommer gräsmatta sakta men säkert förstöras så att det senare inte går att parkera där? hur länge? år, månader?

• Blå bil parkerad på sluttande gräsmatta med täckbark för att förhindra lera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Omöjligt atr avara på men täckbark blir slirig när den blir blöt och blir till jord med tiden (processen börjar direkt och nertryckt i jorden går det snabbare). Makadam skulle göra större nytta. Även om det också blir en tillfällig lösning så kommer varje nytt lass i framtiden göra att det tar längre tid till nästa.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
harry73
Det blir i alla fall bättre om du backar in i parkeringen. Framsidan är tyngre och vrider du för mycket på styret går gräset snabbt sönder.
Och får du dåligt grepp, är du snabare på fast mark med framhjulen framme (om bilen är framhjulsdriven såklart)

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
ramme
T toolman77 skrev:
Tror inte det kommer hålla i längden. Jag skulle antingen lägga grus eller armera gräsmattan med något.

Hitta denna med en snabb googling.
[länk]

Har också sett betongstenar med hål i där gräset kan växa upp.
[länk]

Kör du ut rakt fram eller svänger du ut? Svårt att se om det är jord eller täckbark mellan asfalten och bilen
Jag svänger ut.

När det gäller gräsarmering måste man ha ett lager grus eller kan man lägga armeringen direkt på jorden efter man grävt 20cm?

ramme
ramme ramme skrev:
Jag svänger ut.

När det gäller gräsarmering måste man ha ett lager grus eller kan man lägga armeringen direkt på jorden efter man grävt 20cm?
Gräsarmering i plast

Har ni väldigt många bilar eller varför måste du parkera där? De flesta hus har väl en avsedd plats för bil? Jag är bara nyfiken. ;)

Bilar som står på gräs, rostar fort o mycket. för att inte prata om när man skall skotta.
Gräv ut, plana till och på med ett lass makadam.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.