Ja hur vet jag det? Vågar man chansa på att sätta dem kant-i-kant eller skall man ta det säkra före det osäkra, det handlar om en fondvägg med fyra våder och en tapet utan mönsterpassning.

Det brukar ju stå på rullen om det ska vara kant i kant eller omlott

Det blir mycket snyggare med kant-i-kant. Inte särskilt svårt att göra heller. Jag gjorde det nyligen (första gången jag tapetserade) och det gick helt utan problem.

STANDARDSYMBOLERsammanst.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bifogar symbolförklaringen om det funkar har aldrig bifogat bilder sen forumet blev nytt. Men vi provar:confused:

Ursäkta så hemskt mycket att jag släpar igång en så här gammal tråd MEN detta var exakt samma frågeställning som jag har.

Hittar inget på tapeten om det skall vara kant i kant eller omlott. Så hur vet jag vad som gäller just denna tapet?

Redigerat:
Papperstapeter brukar alltid krympa lite litegrann, så sätt dom lite omlott så blir det kanon.

Är det nob-woven (Easy up) så sätt dom kant i kant.

Jag har aldrig haft problem med att sätta "traditionella" papperstapeter kant-i-kant. Men vill man vara helt säker kan man ju sätta en provbit (ja ok två) och se hur det blir.

Beror på mönster också, en del kräver omlott.

• Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Gahmen skrev:
Är det nob-woven (Easy up) så sätt dom kant i kant.
Våra non-woven krömp efter tapetsering. Tyvärr såg jag inte texten "Interleaving" innan väggen var klar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.