2 165 läst · 27 svar
2k läst
27 svar
Papper/plast/pant osv, smart förvaring innan återvinning
Sida 1 av 2
Ska renovera köket till sommaren och funderar på någon bra lösning för alla dessa återvinningsartiklar som tar plats. Är sjukt trött på papperskassar som står framme och ser dassiga ut. Har ett litet kök så det gäller att få till på ett smart sätt. Under diskbänken, visst men det blir lätt en röra och allt får ändå inte plats. Hur gör folk med dessa, säg 4-5 kassar?
Haha ja verkligen, jag skulle kunna bygga ett nedkast till källaren ganska enkelt när köket ska rivas upp. Men sen kvarstår det att hämta skiten där nere sen är ju snäppet jobbigareF fribygg skrev:
Erbjuder inte din kommun fastighetsnära hämtning i tex 4facks tunnor, det är kanske det enklaste om man vill sortera på tomten.Joshuahh skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 610 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 610 inlägg
Bor i samma kommun och har tidigare haft mina tunnor hos grannen eftersom kommunen anser att vägen fram till mig är för liten för sopbilen.F fribygg skrev:
Nu har jag tunnorna hos mig så jag kan dra nytta av möjligheten att sortera hemma (smidigt) och när det är dags för tömning kör jag tunnan till grannen (c:a 200 meter). Blir långtifrån varje gång sopbilen kommer eftersom det inte blir så mycket sopor i mitt hushåll så det omaket är det värt att ha tunnorna "precis utanför dörren".
Sopbilen kommer var 14e dag och har inga problem med framkomligheten, Motala erbjuder inte alla fastigheter samma service utan låter vissa själva få ta kostnaden för transport till återvinning.N Nalleman64 skrev:Bor i samma kommun och har tidigare haft mina tunnor hos grannen eftersom kommunen anser att vägen fram till mig är för liten för sopbilen.
Nu har jag tunnorna hos mig så jag kan dra nytta av möjligheten att sortera hemma (smidigt) och när det är dags för tömning kör jag tunnan till grannen (c:a 200 meter). Blir långtifrån varje gång sopbilen kommer eftersom det inte blir så mycket sopor i mitt hushåll så det omaket är det värt att ha tunnorna "precis utanför dörren".
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 610 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 610 inlägg
Tunna 2 töms var 14:e dag men för min del räcker det med var sjätte vecka så då kör jag fram tunnan.F fribygg skrev:
Tunna 1 töms var fjärde vecka men i mitt fall räcker det med var tolfte vecka.
Dåligt att kommunen inte erbjuder alla samma system.