Medlem
· Västra Götaland
· 1 inlägg
Hej alla byggahus-proffs!
Jag och min flickvän har stora problem.
Jag har efter en smärre katastrof fått en grov brännskada i vårat laminatgolv från en brinnande kastrull. Då vi inte äger lägenheten utan endast hyr den, så vet vi inte hur vi ska göra, vi har nästan slut på alternativ!
Då det är öppen planlösning i lgh på 40-45kvm så är ett golvbyte oaktuellt, och slipning också då det är laminat.
Jag bifogar bilder på skadorna, som kanske kan va lite svårt att uppfatta dom egentliga skadorna på, men bättre än ingenting...
Golvet är inte speciellt bra sen tidigare heller, utan om de bara går att täcka så gott det går skulle vi bli överlyckliga med den hjälp som kan fås.
Mvh Joakim
Jag och min flickvän har stora problem.
Jag har efter en smärre katastrof fått en grov brännskada i vårat laminatgolv från en brinnande kastrull. Då vi inte äger lägenheten utan endast hyr den, så vet vi inte hur vi ska göra, vi har nästan slut på alternativ!
Då det är öppen planlösning i lgh på 40-45kvm så är ett golvbyte oaktuellt, och slipning också då det är laminat.
Jag bifogar bilder på skadorna, som kanske kan va lite svårt att uppfatta dom egentliga skadorna på, men bättre än ingenting...
Golvet är inte speciellt bra sen tidigare heller, utan om de bara går att täcka så gott det går skulle vi bli överlyckliga med den hjälp som kan fås.
Mvh Joakim
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ring ert försäkringsbolag. Det här borde vara en typisk grej som de tar hand om. Kolla också med fastighetsägaren hur frågan ska hanteras. Med lite tur så finns det kvar några reservbitar av laminatet.
Det finns också reparationskit för laminat. Man slipar bort skadan med sandpapper och fyller i med reparationsvax.
Det finns också reparationskit för laminat. Man slipar bort skadan med sandpapper och fyller i med reparationsvax.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Köp en snygg trasmatta, eller annan matta som passar.
Lägg mattan över brännmärket.
Klart
Precis som man gör med spikhål i eller sönderrivna tapeter.
Fast då hänger man upp en tavla, affisch eller något annat som passar.
(Jag tycker det ser ut att finnas flera brännmärken på det där golvet, där är väl minst tre bränncirklar?
Gick det hett till på nyårsafton )
Golvet ser ju för övrigt lite eljest ut, med konstiga färgskiftningar, om det inte bara beror på kameran.
Och här anses nog en oväntad utgift om 5.000-10.000 kr som något som händer varje dag.
Vänta tills ni har köpt ert första hus bara, då börjar pengarna rulla på allvar
Välkommen till Bygga Hus-forumet förresten, Joakim, även om du inte är ny här!
Lägg mattan över brännmärket.
Klart
Precis som man gör med spikhål i eller sönderrivna tapeter.
Fast då hänger man upp en tavla, affisch eller något annat som passar.
(Jag tycker det ser ut att finnas flera brännmärken på det där golvet, där är väl minst tre bränncirklar?
Gick det hett till på nyårsafton )
Golvet ser ju för övrigt lite eljest ut, med konstiga färgskiftningar, om det inte bara beror på kameran.
Och här anses nog en oväntad utgift om 5.000-10.000 kr som något som händer varje dag.
Vänta tills ni har köpt ert första hus bara, då börjar pengarna rulla på allvar
Välkommen till Bygga Hus-forumet förresten, Joakim, även om du inte är ny här!