Tänkt byta panel framöver. Ser dock att bräda längst ned och längst ut lutar nedåt. Se bild tycks följa överskjutande del från taket.

Är det någon som kan komma med tips/råd om hur detta enklast åtgärdas alternativ gömma på ett estetiskt bra sett. Utan att det i sin tur skapar glipa mot överskjutande takdel. En utomhusvägg med panel där nedersta brädan lutar nedåt, markerad med en röd cirkel. Taköverhäng och stuprör syns också i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om panelen ska bytas mot samma typ så bör det enklaste vara att antingen sala på en kilformad del i underkant av panelbrädan, eller ovankant av täckbrädan.

Oldboy Oldboy skrev:
Om panelen ska bytas mot samma typ så bör det enklaste vara att antingen sala på en kilformad del i underkant av panelbrädan, eller ovankant av täckbrädan.
Smart! Det ska jag fundera , tack

Varför skall du byta panel? Är bräderna ruttna nu redan?

H heimlaga skrev:
Varför skall du byta panel? Är bräderna ruttna nu redan?
Nedersta 2 raderna är ruttna vid rtt par skarvar. Ev byter jag endast dessa om jag finner samma dimension på bräda.

Om det bara är litet röta på några ställen byter man vanligtvis bara de bräderna. Om du frågar någon som har ett mindre snickeri eller hyvleri kan du säkert få specialhyvlat om det mot förmodan inte skulle finnas rät sort att köpa färdig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.