Allvetare
· Västra götaland
· 9 118 inlägg
Tja, känner du ingen svetsare som vill chansa på att det är svetsbart, så hade jag gjort små plåtvinklar som jag satt på insidan och pop-nitat fast.. små rostfria popnitar lär vara det som syns minst på utsidan...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för material?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 118 inlägg
Jag har en liknande stolpe, och den är troligen i gjutaluminium, så tunnt att det känns som papper nästan...
Eftersom sprickan sträcker sig mer än hälften av omkretsen hade jag inte vågat låta det vara, om det någonsin blåser där den står är det bara en tidsfråga innan den går av helt...
Eftersom sprickan sträcker sig mer än hälften av omkretsen hade jag inte vågat låta det vara, om det någonsin blåser där den står är det bara en tidsfråga innan den går av helt...
Ja precis, det är sjukt tunt, nej precis jag behöver åtgärda det, för risken är att den går av helt samt att den är ju inte heller rak nu när det är en spricka i den.Dan_Johansson skrev:
Dan hade väl en bra lösning?
Annars kan du ju också borra rakt genom stolpen och dra igenom ett armeringsjärn och sen gjuta en ny fot till den där den står så att säga. Om du har en liten fyrkantig form kan du nog få till det ganska snyggt....
Jag menar att du gjuter in 5 cm ovan och 5 cm nedan skadan alltså....
Annars kan du ju också borra rakt genom stolpen och dra igenom ett armeringsjärn och sen gjuta en ny fot till den där den står så att säga. Om du har en liten fyrkantig form kan du nog få till det ganska snyggt....
Jag menar att du gjuter in 5 cm ovan och 5 cm nedan skadan alltså....