På onsdag anländer äntligen vårt hus! Gissa vilka som står och stampar vid 06.30-tiden och spanar efter lastbilen!
Idag har vi bakat supergoda vaniljsnurror att bjuda manskapet på - måste smöra lite :-*
Igår var vi och tittade till tomten, det ser mer "normalt" ut nu när alla snövallar och schaktmassor är borta. Ett tag kändes det som att det inte skulle bli ngn tomt kvar, men nu är vi lugnare.
Håll tummarna för att allt går bra på onsdag, pleease
Idag har vi bakat supergoda vaniljsnurror att bjuda manskapet på - måste smöra lite :-*
Igår var vi och tittade till tomten, det ser mer "normalt" ut nu när alla snövallar och schaktmassor är borta. Ett tag kändes det som att det inte skulle bli ngn tomt kvar, men nu är vi lugnare.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Självklart kommer vi att hålla tummarna för er. Det verkar jättespännande att "gå i väntans tider" och att veta när det är dags.
För oss så återstår det lite väntan. Vårt hus leveraras i mitten av maj....
Lycka till med bygget.
Robban och Maria
För oss så återstår det lite väntan. Vårt hus leveraras i mitten av maj....
Lycka till med bygget.
Robban och Maria
Vad trevligt för er Vad har ni valt för hus?? Känner igen det där med att inte ha någon tomt kvar, sitter i samma sitts själv bara att hoppas på det bästa.miaa1970 skrev:På onsdag anländer äntligen vårt hus! Gissa vilka som står och stampar vid 06.30-tiden och spanar efter lastbilen!
Lycka till med erat hus på onsdag och visa gärna en bild eller två när det e klart.
Hej,
Vi har valt ett Prästgården från Myresjöhus. Vår tomt ligger i ett gammalt villaområde (som egentligen är en riktigt gammal by) och de allra flesta husen har sådana mansardtak som Prästgården har, så det kommer passa bra in! Man får ju också ett två-våningshus där det inte är så mycket att måla...
/Mia
Vi har valt ett Prästgården från Myresjöhus. Vår tomt ligger i ett gammalt villaområde (som egentligen är en riktigt gammal by) och de allra flesta husen har sådana mansardtak som Prästgården har, så det kommer passa bra in! Man får ju också ett två-våningshus där det inte är så mycket att måla...
/Mia
Härligt härligt.. Inte så länge sen man själva stod där på morgonen och stampade för att hålla värmen och bara ville att grejorna skulle sättas på plats.. Nu är det exakt samma sak igen.. grejorna står på plats och man stampar runt och donar runt om huset och bara väntar på att få flytta in.. en väntan på den andra.
Lycka till och hoppas ni får ett bra väder när det är daxs.
Lycka till och hoppas ni får ett bra väder när det är daxs.
Nu är huset nästan helt uppe! Skall strax åka och titta till det nu på lunchen.
Jättespännande var det igår och allt gick bra, över förväntan faktiskt. Regnet höll sig borta tills sena eftermiddagen och jag hoppas att det inte ställde till något under natten.
Bild kommer här:
Jättespännande var det igår och allt gick bra, över förväntan faktiskt. Regnet höll sig borta tills sena eftermiddagen och jag hoppas att det inte ställde till något under natten.
Bild kommer här:
Hej,
Vilken spännande sida. Tänk att det skall vara så mycket tjafs med grannar. Jag säger som min mamma: "man kan bara inte tro att allt alltid skall vara som det alltid har varit - saker och ting förändras, det bara är så". (visst är hon söt?)
Alla klagar över bostadsbrist och att det är så hemskt att folk inte har ngn stans att bo fast "dom behöver kanske inte bo eller bygga precis här, där jag bor!".
Jättefint hus ni får. Den gula färgen...är det den färg ni tänkt er sedan?
/Mia A
Vilken spännande sida. Tänk att det skall vara så mycket tjafs med grannar. Jag säger som min mamma: "man kan bara inte tro att allt alltid skall vara som det alltid har varit - saker och ting förändras, det bara är så". (visst är hon söt?)
Alla klagar över bostadsbrist och att det är så hemskt att folk inte har ngn stans att bo fast "dom behöver kanske inte bo eller bygga precis här, där jag bor!".
Jättefint hus ni får. Den gula färgen...är det den färg ni tänkt er sedan?
/Mia A
Liknande trådar
-
Går det att lägga golv och pausa bygget över vintern?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Går det att omvandla tre fas till två?
El -
Vad är detta? Och hur får man bort det?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur svårt är det att montera och ansluta en Nordpeis Monaco/Contura i51?
Ved, Pellets, Flis -
Snart är det onsdag!
Färg, Måla & Tapetsera