Denna fråga kanske passar bättre på hemmabioforum, men orkar inte skaffa mig fler forumskonton...
Jag antar att fler än jag sitter på en Dilog 355 digitalbox. Någon som har problem med att ljudet helt plötsligt bara försvinner och inte kommer tillbaks? Jag har erfarit detta flertalet gånger den senaste tiden (2 gånger igår kväll) utan att bry mig särskilt om det då det genom att byta till en annan kanal och byta tillbaka så är ljudet där igen.
Dock surade jag till då mitt inspelade program inte hade ljud!!
Funderar på om det är en mjukvarubugg eller inte och tänkte att man skulle kunna uppdatera den via antenn. Vet någon om det går? Försökte på alla kanaler utan att lyckas. Sänds det ut uppdateringar överhuvudtaget? Jävligt surt om man måste köpa en sladd för att uppdatera via datorn.
 
Funkar uselt att uppdatera via antenn. Ladda istället ner senaste firmware på Dilogs hemsida. Anslut sedan boxern med datorn via en nollmodemkabel och uppdatera.
Dilogen var grymt buggig med tidiga firmware.

/Smokehead
 
Men det innebär ju att jag måste köpa en kabel. Lite lustigt att de inte skickar med en kabel när man köper boxen. Skulle ju kunna lämna in det på garanti till los El-giganto men där har man ingen bra erfarenhet, det tar minst 3 veckor innan den är tillbaks...
Köpte boxen i slutet på sommaren och den har mjukvaruversion 1.07 (nu är det 1.15 som gäller) också kul att de kränger iväg en jäkla volym med boxar som sedan ligger ett bra tag innan de säljs.
 
Nuno skrev:
Någon som har problem med att ljudet helt plötsligt bara försvinner och inte kommer tillbaks?
Japp, har samma problem. Men eftersom jag inte spelar in speciellt mycket och det är ett fel som uppstår sällan så har jag inte orkat forska i det.
 
Vilken version av mjukvaran har du Konsulten?
 
1.12

Försökte också hitta uppdateringar via antennen utan resultat.
 
Nuno skrev:
Men det innebär ju att jag måste köpa en kabel.
Skaffa en Nollmodemkabel hos t.ex. Clas Ohlson, art.nr: 32-5992 ; Biltema, art.nr: 23-588 eller någon annan i närheten. Klart värt att ha för att kunna uppgradera f/w:n i mottagaren.

Tillverkarna av Teracom godkända DVB-T mottagare har ju möjlighet att lägga ut uppdateringar OTA (OverTheAir). Men detta är kostsamt så det sker inte så ofta.

f/w till Dilog DT-355 laddas ner här  http://www.dilog.se/customfiles/download/dt355.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.