Ska köpa renoveringssteg (Herrljunga Ledstångsfabrik) till källatrappen, samt slipa och hårdvaxolja trappstegen till övervåningen. Har bestämt mig för att testa Osmo Hårdvaxolja, och tänker då den med halkskydd. Den finns i två "halkskyddsklasser", R9 och R11.
Jag tänker att den lägre klassen R9 räcker gott (då man inte halkat i den lackade trappen tidigare...)
Är det någon som har erfarenhet av Osmo Hårdvaxolja på trappsteg med resp utan halkskydd och kan dela sina erfarenheter?

Sen undrar jag om någon kan tipsa om affär/webshop med bra pris att inhandla Osmo?

mvh
Richard
 
Har kört osmo med halkskydd i trappan, minns inte vilken klass. Har vanlig osmo på trägolv i övrigt. Hade jag inte haft halkskydd i trappan hade jag och barnen halkat och slagit ihjäl oss.
Har köpt mesta av min osmo för några år sen på der holz markt (Tyskland).
 
  • Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Ringde och pratade med Herrljunga Ledstångsfabrik som var mycket hjälpsamma.
Det använder Osmo Hårdvaxolja Halkskydd R9 normalt och inte R11.
Jag har beställt Osmo Hårdvaxolja Halkskydd 3088 R9 0.75 L via Stuvbutiken så får jag uppdatera när jag testat.

mvh
Richard
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Jag tycker att Osmo på golv är sjukt halt så att använda R9 i trapp låter vettigt.
 
Har testat att olja det två första stegen med Osmo R9 halkskydd och upplever känns lagom. Var orolig först att det skulle kännas som sandpapper,
 
  • Gilla
Ranneling och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.