Jag har läst om en ideell organisation som hjälper privatpersoner med felaktiga myndighetsbeslut.
Är det någon som kan tipsa om detta, ev. med en länk eller så ?
Jag känner att jag blivit felbehandlad i ett ärende med Stadsbyggnadskontoret i Göteborg.
Visserligen tänker jag att överklaga beslutet, men känner att det är något lurigt med beslutet.

/ Robert

SarB
Robban Stutt Robban Stuttgart skrev:
Jag har läst om en ideell organisation som hjälper privatpersoner med felaktiga myndighetsbeslut.
Jag känner att jag blivit felbehandlad i ett ärende med Stadsbyggnadskontoret i Göteborg.
Visserligen tänker jag att överklaga beslutet, men känner att det är något lurigt med beslutet.

/ Robert
Följer.

Men personligen känner jag ju att det är att överklaga som gäller, men kanske hade du mest varit ute efter stöd i om det är någon vits med att överklaga eller inte?

• Gilla
Robban Stutt
  • Laddar…
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Ni kan aldrig vidareföra en så stor kostnad. Ni kan få en goodwill och inte mer, motsvarande vad en normal kostnad för en sån störning innebär. Ungefär att ni får gå 100 meter och släpa er matkassar.

/ Robert
Jag förstår att du fått avslag på någon åtgärd eller föreläggande om något, men hur menar du när du skriver att det är något lurigt med beslutet? Att beslutet tagits på felaktiga grunder?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Markisen af Ängon Markisen af Ängon skrev:
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Ni kan aldrig vidareföra en så stor kostnad. Ni kan få en goodwill och inte mer, motsvarande vad en normal kostnad för en sån störning innebär. Ungefär att ni får gå 100 meter och släpa er matkassar.
Vart framgår det hur stor kostnaden är?

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
Markisen af Ängon Markisen af Ängon skrev:
Postat i fel tråd?

Jaa.. Jag tänkte att Markisen var motpart och det var dags att plocka fram popcornen.

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Ja, det hade onekligen varit spännande ;-)

Jag gillar Centrum för rättvisa som nämnts ovan, men det mest troliga när man får ett icke gynnande beslut emot sig är faktiskt att det är korrekt. Och utan några som helst omständigheter angivna i fallet kan vi ju inte alls veta, utan bara på statistisk grund säga att det mest troliga är att allt gått rätt till.

• Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
globaljuggler globaljuggler skrev:
Centrum för Rättvisa:

[länk]
Tack, detta var nog det jag var ute efter precis. Kollade lite och de verkar ju ta sej an saker som är övermäktig för en som inte kan alla vägar igenom.

M MetteKson skrev:
Jag förstår att du fått avslag på någon åtgärd eller föreläggande om något, men hur menar du när du skriver att det är något lurigt med beslutet? Att beslutet tagits på felaktiga grunder?
Jag har inte fått avslag utan granne har fått beviljat ett bygglov som inte borde godkännas pga att SBK bryter mot sina egna förordningar när de godkänner det. Men jag skall överklaga och om det inte biter ta hjälp av proffs.

Jag har inte fått avslag utan granne har fått beviljat ett bygglov som inte borde godkännas pga att SBK bryter mot sina egna förordningar när de godkänner det. Men jag skall överklaga och om det inte biter ta hjälp av proffs.
SBK? Svenska BrukshundsKlubben?

Men jag skall överklaga och om det inte biter ta hjälp av proffs.
Feltänkt. Du får en chans. Det är inte som om du kan överklaga en gång till om su förlorar. Överklaga, javisst, men då är det i princip samma bevisning som ska omprövas. Ska du ta in tungt artilleri är det från start.

• Gilla
Robban Stutt
  • Laddar…
Ok, och då antar jag att grannen fått bygglov för något som medför en oangelägenhet för dig.

Är det något under granskningen av ärendet du anser har hanterats felaktigt, och som följd av detta har ett, enligt dig, felaktigt beslut fattats? Jag blir fundersam när du skriver att SBK bryter mot sina egna förordningar, du får gärna berätta mer om du vill. Vad är det grannen planerar bygga?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.