En annan observation från vårt nya badrum. Vid första anblick ser det mesta fint ut, men tittar man lite längre så inser man att fogbredden varierar en del. Likaså möten mellan plattor kan diffa en del. Ju mer jag tittar desto mer oregelbundet tycker jag det ser ut. Jag bifogar ett par exempel. Men det kanske är inom toleransen och något jag får leva med?

Vi har inte köpt något superdyrt kakel, så jag förstår att det säkert är lite differens mellan plattorna.

Försökte ta bilderna på lite avstånd men så att man ändå ser, man står ju oftast inte 10 cm från väggen ändå.. Samt det är inga direkta problemområden, utan hur badrummet är i stort, överallt man tittar.
 
  • Vägg med vitt kakel och ojämna fogar, metallhylla i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med vitt kakel där fogbredden varierar och plattorna inte möts perfekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit kakelvägg i badrum med ojämn fogbredd och varierande möten mellan plattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med grå kakelplattor där fogbredden varierar och möten mellan plattorna är ojämna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vägg med vita kakelplattor där fogbredden varierar och plattmöten är ojämna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
På första bilden tycker jag att det är tydligt att plattorna är olika stora, den bakom toppen på handdukstorken är lite smalare upptill än underkanten på plattan över, och den till vänster om den senare är smalare nedtill. Då måste ju fogarna bli lite varierande i bredd för att det ska fungera.
 
T
Inte en till tråd om detta ämne, blir väl 300 svar i denna tråd då också🫣

Nu är det ju inte så förlåtande med svart fog som visar minsta lilla differens mot en vit platta med det sagt så tycker jag att det ser bra ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.