Tomture61
Någon som testat och tycker vattenbesparingsfunktionen är bra (Eco Top)
Optima 2610AF verkar också ha den funktionen , samma fråga .

Redigerat:
Tomture61
Modern kromad vattenkran med enkel spak, röd och blå markering för varmt och kallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oras Optima 2610F

Kromad enarmad blandare för vatten, modern design, röd och blå markering för varmt och kallt.
Skapa konto

Oras Optima 2610AF

Kromad modern badrumskran med enkel spak och märkningar för varmt och kallt vatten.
Skapa konto

Oras Swea XL 1511F

Modernt, kromat vattenkran med enkel spak och temperaturindikator, isolerad mot vit bakgrund.
Skapa konto

Oras Saga ECO 3911F-105

Redigerat:
Rickard.
Är det något speciellt du funderat på?

Jag tycker personligen vattenbesparing på handfat är lite meningslöst då man bara får vänta längre på varmvattnet men det finns säkert fördelar också.

Tomture61
Rickard. Rickard. skrev:
Är det något speciellt du funderat på?

Jag tycker personligen vattenbesparing på handfat är lite meningslöst då man bara får vänta längre på varmvattnet men det finns säkert fördelar också.
Tycker min nuvarande från 2008 som liknar Oras Optima 2610AF har antingen on/off på vattenflödet .
Svårt att finlira sas.
En blandare med sensor , näää , min nuvarande med reducerat vattenflöde , kan bli bättre :)
Förra året kostade vattenräkningen 10600 :- :surprised: + vill spara på de dyra varmvatten dropparna ;)

Rickard.
Ska tänka på dig imorgon och se om jag kan komma med något. Ur minnet så tror jag även swea är lite on/off men det är inte riktigt så att jag funderar på sånt här i vardagen ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.