Hej,
Snart har vi fått ordning på snickerierna i vårt gamla Marbodalkök. Vi har kompletterat med rätt mycket från IKEA. Samtliga överskåp har fått ett extra 30cm högt skåp ovanpå. Kylskåpen har fått nya överskåp.
Alltihopa har måttanpassats med cirkelsågen, eftersom de gamla måtten är 30cm djupa, IKEA har inga skåp som är 30cm höga, Marbodal och IKEA har olika uppfattning om vad 600mm bredd är, etc.

Lådhurtsen får helt nya lådor och fronter, då de gamla lådfronterna hade delaminerat och det blev för mycket jobb att göra nya lådfronter.

Men vad ska det kosta? Det är 12 gamla luckor, 10 nya luckor och 8 nya lådfronter.
Jag har sett priser från 100kr till 300kr per detalj.

Vad ska jag tänka på när jag tar in offert från någon lackerare (i Stockholmstrakten)
 
Duttarmajster
Jag kan verkligen rekommendera stockholmsindustrilack.se i Högdalens Industriområde.

Jag lämnade in våra gamla köksluckor och lådor med sprucket faner från 60-talet och dom kom tillbaka helt släta och perfekta i den färg vi valde. 5 år senare fortfarande inget att klaga på.
Dom har en prislista att följa och du behöver väl inte tänka på mer än vilken färg och glans du ska ha.
Dom frågar vad dom behöver veta och dom gör massor av köksdetaljer så dom har koll.

När det gäller lackering av något som man använder mycket och ser mycket så skulle jag inte gå på pris utan kvalitet/rekommendation/känsla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.