1 277 läst · 12 svar
1k läst
12 svar
Om att inte låna pengar..men att investera!
Slänger ut ett öppen fråga lite motvals till de vanliga frågeställningarna här.
Om ni satt med 100-250 tusen som inte behövs utan tvärtom kan få gro till sig över minst 5-10 år.
Vad skulle ni investera i för största möjliga avkastning men ändå med ett säkerhetstänk i botten?
Svår fråga naturligtvis, jag ställde den för 10 år sedan till min bank ..med facit i hand... tyvärr....
Om ni satt med 100-250 tusen som inte behövs utan tvärtom kan få gro till sig över minst 5-10 år.
Vad skulle ni investera i för största möjliga avkastning men ändå med ett säkerhetstänk i botten?
Svår fråga naturligtvis, jag ställde den för 10 år sedan till min bank ..med facit i hand... tyvärr....
Råvaror - Guld, silver börjar bli rätt populärt i kretsar som misstänker att nuvarande kris och lågkonjuktur bara är början på värre problem i bla Usa..
Guld har ju historiskt sett stått sig rätt bra jmf med valutor/pengar...
/K
Guld har ju historiskt sett stått sig rätt bra jmf med valutor/pengar...
/K
Skog lägger jag min röst på. Dessutom mumma för själen att strosa runt i den.
Köp för hundratusen åker med lätt och sandig jord. Investera sedan i sättpotatis!
Köp en åker till! Arrangera där en campingplats för uthyrning till sådana som vill självplocka potatis.
Nästa år planterar du potatis på din camping, så att inte jorden blir utarmad.
Lycka till!
Köp en åker till! Arrangera där en campingplats för uthyrning till sådana som vill självplocka potatis.
Nästa år planterar du potatis på din camping, så att inte jorden blir utarmad.
Lycka till!
Liknande trådar
-
Miele tvättmaskin tömmer inte
Tvättstuga -
Toalett som läcker, vad göra för att inte behöva ta bort den?
Vatten & Avlopp -
Dålig doft efter slamtömning (inte torra vattenbrunnar)
Vatten & Avlopp -
Tvättmaskin trumma snurrar inte efter Strömavbrott
Övrigt husrelaterat -
Ny toalett - inte exakt samma golvmått som befintlig
Vatten & Avlopp