Hej, jag har ett "problem" som jag grunnat på. Jag har ett rum i källaren som jag använder som hemmakontor. Rummet saknar vattenburen värme så från början hade jag ett oljefyllt element på 800W stående, men det verkade så onödigt då jag bara sitter där max en timme om dagen.
Nu har jag istället en liten byggfläkt från Biltema, 2000W tror jag, som jag sätter på när jag är där istället.

Det är lite svårt att räkna på då oljeelementet har inbyggd termostat och inte är på hela tiden. Vad tror ni, är det bättre att brassa på max då och då, eller?

/Adam

E
Istället för att köra med byggfläkten skulle du kunna koppla in elradiatorn till en skarvdosa med strömbrytare så att du enkelt slår på och av med foten när du kommer och går. Beroende på rummets storlek så borde det inte ta allt för många minuter att värma upp de 5-6 graderna som det kan handla om(?)

Nja, det tar minst en timme innan man märker någon värme av oljeelement. Nackdelen med fläkten är ju att den låter mycket, så jag har funderat på en modern infravärmare för inomhusbruk, typ en sån här kanske:

http://www.luftbutiken.se/infravarmare/6770-opranic-nova-infravarme-1400w.html

Jag kan såklart köpa en elmätare och mäta, men det bär emot då jag köpt två såna sista åren som båda gick sönder ganska snabbt :(

• Gilla
Mathias01 och 1 till
  • Laddar…
JA, det kanske skulle funka, dom är ju billiga också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.