Y
En hörnbräda är dålig nertill då stupröret har saknats och regnvatten fallit ner på panelen.

Tyvärr är det inte bara att bryta bort den för detaljer runt portdörrarna måste tas bort först isf. onödigt slit tänker jag.

  • Funderar på ta en bräda i kapsågen, såga änden vinklad.
  • Ha denna bräda som mall, lägga multimastern emot mallen och kapa ett vinklat snitt i panelbrädan.
  • Bryta loss den dåliga nederdelen. Sen göra en ny bräda som matchar och spika dit.
  • Måla och gå vidare i livet.
(tänkte kapa en bit ovanför gångjärnet.)

Det är väl en okej plan på en ekonomibyggnad, tycker det verkar som att dom skarvade hejvilt förr utan att ens snekapa för undvika vatten att ta sig in djupt emellan... eller det är vad jag gissar, har inte lossat sånna brädor än för se hur dom gjorde.

DSC_1189[2].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Just do it! Släng på lite utefog i skarven så har du dubbla kondomer ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
M
Går det så är ju det bästa att alltid snedskapa och skjuta in. Kanske går att få till en liten vinkel precis under gångjärnet.
 
M
Och i annat fall så är ju jag lite trätönt och gillar därför att använda trälim och sågspån i skarvarna. Slipa av det grovt så tycker jag att det blir riktigt bra. Använd en kniv eller nåt för att pressa in pastan i skarven.
 
Y
Sågspån? ska spånet hamna mellan brädorna eller bara utanpå snittet för kamouflera det?
 
Mellan, sen slipa ner å måla. Urtidens fog ;)
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
M
Exakt - du blandar en fogmassa av det. Trälimmet blir genomskinligt när det torkar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.