Tjena!
Min fru och jag är jätte sugna på att köpa ett torp och vi har varit ute og titta flera gånga - där är ett ställe vart der definitivt ska bytes panel.
Det som visas på bildet är helt tort, men poröst - det lär vara typ 3 - 4 brädor. Jag tänker det här varit någon form fuktpåverkan som har slutit efter det är helt tort nu. Så det är vel at byta hela panelen på väggen?
Det andra som undrade mig är konstruktionen med detta? Skivan som jag kan komma åt är mjuk/fibrig, men helt torr - är det någon form för vindskiva?
Och här vart man kan se mera av skivan på en annan vägg. Den andra vägg är det typ helt imellan som det vises på det andra bild.
Vill det kunne hålla några år och sen bytta det när det skal nytt panel på?
Någon som har någon visa ord?
Min fru och jag är jätte sugna på att köpa ett torp och vi har varit ute og titta flera gånga - där är ett ställe vart der definitivt ska bytes panel.
Det som visas på bildet är helt tort, men poröst - det lär vara typ 3 - 4 brädor. Jag tänker det här varit någon form fuktpåverkan som har slutit efter det är helt tort nu. Så det är vel at byta hela panelen på väggen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det andra som undrade mig är konstruktionen med detta? Skivan som jag kan komma åt är mjuk/fibrig, men helt torr - är det någon form för vindskiva?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och här vart man kan se mera av skivan på en annan vägg. Den andra vägg är det typ helt imellan som det vises på det andra bild.
Vill det kunne hålla några år och sen bytta det när det skal nytt panel på?
Någon som har någon visa ord?
Det måsta vara den, det ser så ut! Fan vad bra
Jaha - så byta de trasiga planker ut och måla med något plastfrit måling? Räkner med at panelen ska bytas inom 5 år - min fru och jag har lite olika åsikter om hur det ska bytas; jag mener man bytar allt på 1 gang, men hun vil göra det löpande. Vad är at föredra?
Det är också det jag har tänkt - hur ska man undgå det framöver? När där är satt nya panel och nytt föndter.
Vad är det som ska vara vikt?
Ändarna på fönsterblecken. Dom ska vara uppvikta utan hål som vattnet kan rinna igenom,
https://www.byggoteknik.se/vika-fonsterbleck
https://www.byggoteknik.se/vika-fonsterbleck