Jag har använt några kontakter/brytare från Jula och deras "anslut-serie". Man kan säga att du får vad du betalar för. Dessa lågprismärke har ofta sämre känsla i vippan, tunnare plåt i mekaniken och klenar plintar.
Rent elektriskt så funkar dom helt OK.

Köper du märkesprodukter, som kanske har det dubbla priset så vet du att du kan komplettera med prylar i samma serie under ett antal år. Brytarna lär hålla i minst 20-30 år vid normalt bruk.

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
Nej köp inte !
Mycket bättre att satsa på något av de seriösa märkena.

Är ekonomin ett bekymmer så byt bara de som är dåliga.

• Gilla
J-banan och 2 till
  • Laddar…
Jag är ingen elektriker men har bytt de flesta uttagen i kåken och kan hålla med övriga talare. Satsa på typ Schneider, ABB, Elko osv. Jag har kvar några billiga uttag från de första jag bytte och visst funkar de på platser där man sällan stoppar ut stickproppar men jag skulle inte vilja ha sådana uttag på platser som regelbundet nyttjas.

Plus att de är mer irriterande att montera.

EDIT: Jag såg att det var strömbrytare som avsågs och inte uttag. Min erfarenhet kring brytare är dock ungefär likadan. Man får (likt mycket annat man köper) vad man betalar för och detta är inget undantag.

Redigerat:
Den som länkas till, ser ut som gammla Trend, sen hur dom ser ut invändigt och konstruktion är nog en annan sak. Mer som ett tankesätt, det dyraste är inte det bästa. En vanlig brytare är vad det är och håller säkert i många år. Det är mer som att dom som är tillverkare hugger för sig lite extra, för dom har ett namn.
Sen att disa allt som inte heter dom 3 stora på elmateriel, ska man nog ta med en nypa salt.

Kvaliten på dessa lågprisvarianter växlar med tiden. De byter tillverkare då och då. Så de kan vara urdåliga under en period, skapliga under en annan period osv.