Hej!
I vårt kök hade tidigare ägare en plast matta och den var bra helt gräslig så vi bestämde oss för att lägga in ett laminat golv, då denna matta var sliten å skavd å i allmänt dålig så bestämde vi oss för att slita ut den och lägga nya golvet direkt på golv spånet ( foam emellan)
Innan läggning så märker jag att golvet är ojämnt, troligt för att golv balk rest sig en aning.
Tänkte att jämna ut detta med flytspackel så jag beger mig till Byggmax och berättar min plan varpå killen som jobbar där skriker rakt ut att det är totalförbjudet att spackla på golv spån för då blir det fukt skada osv. han rekomenderade 3.2mm massonit och så blev det...DUM som jag va!!
Nu blev ju givetvis detta inte riktigt bra, det blev kasst rent ut sagt, golvet har på två ställen separerat i skarv på ca 10cm..skarven är tät men man kan känna att den separerar under foten + då att golvet känns ojämnt och mossigt på ett område av 1.5 x 1.5 m ... Och givetvis framför diskbänk.
Nu till min fråga, någn som har tips om hur jag på smidigast vis får till detta på bra sätt utan att slita upp hela köket? Att kapa upp golvet och lägga klinker framför hela diskbänken och sedan använda sig av övergångs list, är det ett vettigt alternativ?
Tack på förhand Robel