Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej!
Vi har anlitat en firma för att renovera badrummet. Blev väldigt besvikna när de kaklat och lagt golvet. Inga raka linjer alls...
Kaklet är ojämnt satt med stora fogar mellan vissa plattor och smalare mellan andra.
En spricka i en platta i duschhörnan finns det till och med.
Golvet lades inte enligt vår anvisning gällande mönstret och det känns mycket ojämnt. Fogsprång lite här och var, vilket ju inte riktigt kan förklaras med fall in mot avloppet.
Har läst om reglerna som säger 1 mm, max 2 mm. Är inte på plats i stan för tillfället, så jag får försöka mäta imorgon. Risken är att de slarvat, men hållt sig inom gränserna.
Har skickat mail till ansvarig och meddelat att vi är besvikna på det utförda arbetet samt undrar hur vi löser der. Väntar på svar.
Jag skulle behöva lite tips och råd för hur man kan argumentera gentemot företaget. Vår önskan är att de gör om det, kaklar med raka och jämna fogar samt följer våra instruktioner gällande mönster på golvet. Går detta att kräva?
Bifogar några bilder!
Tacksam för svar!
Tack för era svar!
Underlaget var jämnt och fint. Förtaget har rivit det igen och gör om det. De protesterade inte när jag sa att vi inte var nöjda med resultatet. Det är vi glada för!
Underlaget var jämnt och fint. Förtaget har rivit det igen och gör om det. De protesterade inte när jag sa att vi inte var nöjda med resultatet. Det är vi glada för!
Ser mycket illa ut. Som att de satt kaklet lite på känn, eller haft väldigt bråttom. Vi tar ofta in plattsättare som fixar ytskikten på de badrum vi gör, och det har aldrig blivit sådana missar. Detta skall de absolut göra om!
Edit: såg nu att du får det åtgärdat. Så bra
Edit: såg nu att du får det åtgärdat. Så bra