Hej,
Min Viking gräsklippare (numera Stihl) med Briggs & Stratton-motor har börjat gå ojämnt. Den startar lätt och det går fortfarande att klippa men den är kanske lite svagare. Se video:
Vad kan vara fel?
Min Viking gräsklippare (numera Stihl) med Briggs & Stratton-motor har börjat gå ojämnt. Den startar lätt och det går fortfarande att klippa men den är kanske lite svagare. Se video:
Vad kan vara fel?
Min tanke var att den hade stått ute i något ösregn. Men tror inte att det är vatten, om du kört ett gäng tankar under tiden.B beerfueled skrev:
Det låter som att den får dåligt med luft, som påpekas i tråden. Går den lika illa om du sänker gasen? Eller är den utan gas reglage? Gå över luftfiltret och kolla där först.
Har du problemet kvar efteråt så skulle jag titta på tändstift-tändkabel-tändspole
Kan återkoppla att det mycket riktigt var luftfiltret som var igensatt. Blåste rent, sen gick klipparen som en raket. Tack för hjälpen alla som tipsade!
Liknande trådar
-
Vilket gångjärn till en garderobsdörr?
Fönster & Dörrar -
Gångjärn på garderobsdörr och torkskåpsdörr är monterade intill varandra med stor skaderisk som följd.
Juridik -
Gångjärn garderobsdörr slår sig
Möbelsnickeri -
Ojämna övergång mellan våningsplan i trappan. Hur snygga till?
Byggmaterial & Byggteknik -
Klippo pro 21h classic ojämn gång
Trädgårdsmaskiner