Ingen som kan?
2013-06-29 19.45.12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN0403.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritar lite så kanske ni förstår vad jag menar.

Ska bland.ventilen sitta i vvc slingan? Är det nåt som fattas eller är det rent av felkopplat?
Jag vill ha det så att när vvc startar så ska det vara varmt vatten som cirkulerar. Nu är det bara varmt när varmvattnet är på sedan svalnar det av med tiden för att på nån timme vara kallt igen.

Kan någon berätta vad som ska göras? Rörmockaren skulle varit hit igår men kom inte. :( J*vla hantverkare!!
Jag fattar inte hur dom orkar lova men inte kommer bättre att säga "jag kan inte".

Men iaf så vill jag ha ideer så om någon kan hjälpa så kanske jag kan koppla det själv, men är inte riktigt så haj på detta. :(
 
L
svårt att riktigt se hur det är kopplat.

Men så här ska det vara esbe.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Helt riktigt, så länge pumpen cirkulerar vatten ligger ventilen och blandar till önskad temp.
 
Som det är kopplat nu verkar vattnet från vvc pumpen aldrig komma in i vvb igen utan går rakt in i blandningsventilen för att gå ut på vv slingan igen.

då tillförs ju ingen värme till vvc och den svalnar.
eller är tanken att vvc pumpen ska starta när vv tappas och "skynda på" varmvattnet?

svårt att se på bilderna.
 
Tack för svaren. Tanken med vvc pumpen är att ha varmvatten när den går. men så är det inte. Röret går inte in i vvb igen utan går runt så det fyller inte på något varmt vatten. Rörmockaren ska koppla om det till veckan sa han och då ska jag visa bilden du har lagt upp _lynx_ så får han koppla det så.

Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.