Hej!
Har sett andra offerter här på sidan både lägre och högre i pris.
Vad tänker ni om bifogat?
Fått från eldabutiken (inte Haninge).
Funderar på om man ska ta in ytterligare offert men resten av spelarna verkar vara lokala smålirare... Tänkte (trots Haningefallet) att det finns en viss trygghet i eldabutikerna...
Tipsa mig gärna med råd och tankar.
Edit: Kan tilläggas att det är en nordpeis 3 exclusive som är aktuellt isf, men det är ett par kronor som skiljer i pris.
Har sett andra offerter här på sidan både lägre och högre i pris.
Vad tänker ni om bifogat?
Fått från eldabutiken (inte Haninge).
Funderar på om man ska ta in ytterligare offert men resten av spelarna verkar vara lokala smålirare... Tänkte (trots Haningefallet) att det finns en viss trygghet i eldabutikerna...
Tipsa mig gärna med råd och tankar.
Edit: Kan tilläggas att det är en nordpeis 3 exclusive som är aktuellt isf, men det är ett par kronor som skiljer i pris.
Jag skulle absolut ta in pris från dom lokala smålirarana. Du kommer troligen få ett billigare pris iaf.
Sen är man osäker så kollar man upp referenser.
Du tänker att dom lokala småliraran skulle ha sämre "garantier" än eldabutiken? Jag tycker att Haninge-fallet är ett klockrent exempel på att så inte är fallet. Skulle nog tom tro att en lokal smålirare inte skulle bli jätte långvarig om den inte utförde någorlunda okej jobb. Då Eländesbutiken lever på sin storlek.
Du tänker att dom lokala småliraran skulle ha sämre "garantier" än eldabutiken? Jag tycker att Haninge-fallet är ett klockrent exempel på att så inte är fallet. Skulle nog tom tro att en lokal smålirare inte skulle bli jätte långvarig om den inte utförde någorlunda okej jobb. Då Eländesbutiken lever på sin storlek.
Köpte en Contura 26T + 7,5 m rökrör med 2 st 27 gr böjar och sotmodul .
Taksäkerhet med gångbrygga , taksteg och takstege ( Mansardtak )
Kontroll av sotare och bygglov .
Monterade allt själv i senhöstas , 75.000:-
Taksäkerhet med gångbrygga , taksteg och takstege ( Mansardtak )
Kontroll av sotare och bygglov .
Monterade allt själv i senhöstas , 75.000:-
Produkter som diskuteras: "taksteg"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Övertygad. Får ta in och kika.T TechChad skrev:Jag skulle absolut ta in pris från dom lokala smålirarana. Du kommer troligen få ett billigare pris iaf.
Är generellt dock mer trygg hos större kedjor där det finns lite större muskler (ekonomi, försäkringar osv) än hos den lokala som behöver vända varje krona.
Är ödmjuk inför faktumet att det kan vara ett tankefel, men så känner jag just nu iaf.
Men inga regler utan undantag, kan väl Haningefallet intyga.
Din kamin är finare (dyrare) men vid jämförelse rakt av kan det väl tyckas vara en ok offert jag fått då jag inte tänkt göra något själv.Tomture61 skrev:
Antar att det är dessa nivåer man får landa i om man ska ha kamin.
Köpte kaminen 2017 , men ungefär vad du får ge för din .M Mahbod Lindblad skrev:
Tyvärr hade priset fördubblats för rökröret 2020
Redigerat:
Contura i53, 73000 inkl allt
Medlem
· Stockholms
· 1 556 inlägg
Fick offert på¨48 000 kr inklusive allt med en Contura som kostar 17 000 kr. Enplansvilla med kallvind och 5 meter skorsten.
Intressant att se alla inlägg. Kanske kan man redigera sitt inlägg och komplettera med lite detaljer, så som stad, typ av installation etc.
Så har säkert fler nytta av denna tråd i framtiden.
Edit: kunde inte redigera startinlägget så här kommer mina förutsättningar:
- Mölndal (utanför Göteborg)
- Radhus, entréplan. Skorsten genom övervåning och kallvind upp till taket.
Så har säkert fler nytta av denna tråd i framtiden.
Edit: kunde inte redigera startinlägget så här kommer mina förutsättningar:
- Mölndal (utanför Göteborg)
- Radhus, entréplan. Skorsten genom övervåning och kallvind upp till taket.
Produkter som diskuteras i tråden