Hej! Befinner oss i Eskilstuna där det nu är påtaglig nederbörd samt plötsligt elavbrott i vårt område. Detta innebär att dräneringspumpen utanför inte fungerar och att det översvämmar i källaren. Även säkerhetspumpen och brunnen jag installerat fungerar inte utan el.
Vet inte vad jag ska ta mig till, lagt handdukar i panik som ni ser på bilden. Är så trött på att försäkringsbolaget LF inte hjälper oss förebygga detta!
Tacksam för all assistans! Mvh desperat villaägare
Vet inte vad jag ska ta mig till, lagt handdukar i panik som ni ser på bilden. Är så trött på att försäkringsbolaget LF inte hjälper oss förebygga detta!
Tacksam för all assistans! Mvh desperat villaägare
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Vi skulle alla få dyra premier om försäkringsbolagen inte bara ska betala vid skador utan också betala skadeförebyggande underhåll. Att ha hus är dyrt tyvärr.Elpris_123 skrev:
Om vi släpper ansvarsfrågan är elverk mitt bästa tips också, möjligen kan du få till en hävert med en vattenslang och sugkraft om du kan hitta en lägre punkt än brunnen inom slangavstånd, men det brukar vara svårt.
Besserwisser
· östergötland
· 2 078 inlägg
Elverk funkar väl, så länge det inte är fasta elinstallationer vi pratar om. Måste ju finns en kontakt man kan rycka ut och plugga in i elverket. Hur är pumparna inkopplade?
Men som flera redan sagt, ett känt problem som detta måste man ha en nödlösning för innan det förutsägbara händer. Att det regnar och blir strömavbrott är 100 % förutsägbart.
Men som flera redan sagt, ett känt problem som detta måste man ha en nödlösning för innan det förutsägbara händer. Att det regnar och blir strömavbrott är 100 % förutsägbart.
Besserwisser
· östergötland
· 2 078 inlägg
Men fortfarande undrar jag hur det kan bli så mycket vatten från dräneringspumpen?
Är stuprören kopplade till markrör?
Det jag menar är att det är väldigt mycket vatten för att komma från dränering..
Sen om inte källaren är inredd med organiskt matrial så hade jag inte fått jättepanik.. vatten torkar
Är stuprören kopplade till markrör?
Det jag menar är att det är väldigt mycket vatten för att komma från dränering..
Sen om inte källaren är inredd med organiskt matrial så hade jag inte fått jättepanik.. vatten torkar
Besserwisser
· östergötland
· 2 078 inlägg
Hur ofta är det strömavbrott?
Liknande trådar
-
Översvämning källare, tvist
Juridik -
Hur länge ska man behöva vänta efter översvämning i källare?
Försäkringar -
Översvämning i källaren - Vattenpump vägrar
Vatten & Avlopp -
Stor översvämning i källare och på tomten - vad kan vi göra
Vatten & Avlopp -
Lite översvämning källare - mycket regn, avloppsvatten
Vatten & Avlopp