Jag har monterat överskåp ovanför kyl och frys. De sitter linjerade i överkant med överskåpet som är placerat ovanpå vårt högskåp. Detta gör att det är en lucka på ca 21 cm mellan överskåpen och kyl och frys. Där skulle jag behöva sätta någon form av list med ventillationsgaller men kan inte riktigt komma på någon lösning som blir särskilt snygg. Har ni några tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Perfekt avställningsyta för porslin blommor etcH hhedell skrev:Jag har monterat överskåp ovanför kyl och frys. De sitter linjerade i överkant med överskåpet som är placerat ovanpå vårt högskåp. Detta gör att det är en lucka på ca 21 cm mellan överskåpen och kyl och frys. Där skulle jag behöva sätta någon form av list med ventillationsgaller men kan inte riktigt komma på någon lösning som blir särskilt snygg. Har ni några tips?
[bild] [bild]
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Antar att kyl och frysen måste ha ventilation upptill? Täckskiva som är lägre än "hålet", liggande kokböcker i ett ställ som kommer upp liten så att luften kan cirkulera. Någon konstgjord blomma, riktiga växter har nog svårt i det utrymmet. Kökshandukar i ett ställ. Osv.H hhedell skrev:Jag har monterat överskåp ovanför kyl och frys. De sitter linjerade i överkant med överskåpet som är placerat ovanpå vårt högskåp. Detta gör att det är en lucka på ca 21 cm mellan överskåpen och kyl och frys. Där skulle jag behöva sätta någon form av list med ventillationsgaller men kan inte riktigt komma på någon lösning som blir särskilt snygg. Har ni några tips?
[bild] [bild]
Måttanpassa och kapa en täckskiva som täcker hela ”hålet”. Sen köper du överluftgaller som du kapar ur för och monterar i täckskivan.
Hur du väljer att fästa tåckskivan är en smaksak, men det funkar säkert att endast göra någon form av ”stöd” på baksidan och ställa den löst uppe på kyl o frys.
Liknande bild:
Hur du väljer att fästa tåckskivan är en smaksak, men det funkar säkert att endast göra någon form av ”stöd” på baksidan och ställa den löst uppe på kyl o frys.
Liknande bild:
Hade liknande situation i ett kök jag byggde för ett par år sedan.
Jag fixade ett gäng vitlackade lister som jag satte med jämnt avstånd vilket blev ett riktigt stilrent "galler"
Jag fixade ett gäng vitlackade lister som jag satte med jämnt avstånd vilket blev ett riktigt stilrent "galler"