LoweW
Har tidigare skarvat ytterhörn utan problem med våtrumslim + skarvremsa men nu blev det några extra millimeter mellanrum som behövdes spacklas vilket gör att skarvremsa in inte får särskilt mycket fäste på den ena skivan.

Tänkte att jag kunde börja med att limma fast 50mm remsan som på bild två för att en dag senare komma tillbaka och limma fast skarvremsan på ytterhörnet. Jag kan inte så några problem med detta men ville dubbelkolla innan jag börjar.

Har allt material hemma så jag undviker helst att behöva åka iväg för att handla några hörnprofiler.

All hjälp tas tacksamt emot!

• Skarv i ett ytterhörn av gipsskivor med pålimmad 50mm remsa inför installation av skarvremsa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Några extra millimeter mellanrum som behövs spacklas visas på en vägg med limmad 50mm remsa inför skarvremsinsättning.
    Skapa konto
  • Ytterhörn av två väggskivor med gap och elkopplingsdosa, märkt för spackling och skarvremsa.
    Skapa konto
Det borde funka bra.

LoweW
Stefan N Stefan N skrev:
Det borde funka bra.
Super, då kör jag på. Tack för alla dina tidigare tips angående spackling/skarvning! Alla skarvarna har hållt riktigt fint hittills (y)

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.