Hej,

Av ren nyfikenhet så funderar jag på hur man gör med överplåt till fönster på liggande fjällpanel. Avtalet säger att de ska monteras mot vindskiva och med 14graders lutning etc etc (generellt fackmässighet).

Just nu har de lagt panelen….borde inte plåten vara där? Trär man in den senare? Bild två är på hur det såg ut innan fasad renovering. Väntar med spänning på hur de kommer göra.
 
  • Delvis färdigställd fasad med liggande fjällpanel och fönster utan synlig överplåt, samt byggställning framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster utan överplåt på en fasad med liggande fjällpanel och synlig vindskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Plåten ska ha en rygg på 100mm och monteras under reglarna och tejpas med T-flex. Sen reglar plus panel. Om det ska vara rätt gjort.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
S simpaplåtis skrev:
Hej!

Plåten ska ha en rygg på 100mm och monteras under reglarna och tejpas med T-flex. Sen reglar plus panel. Om det ska vara rätt gjort.
Gör man det innan fjällpanelen monteras?
 
Japp. Men Där en snickarfirma har hela entreprenaden brukar sällan plåtarna bli helt korrekt utförda. Dom är ju ändå inte plåtslagare. :) sålänge plåten kommer under fjällpanelen med nån form av rygg och blecket har fall kommer du inte ha några problem.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
S simpaplåtis skrev:
Japp. Men Där en snickarfirma har hela entreprenaden brukar sällan plåtarna bli helt korrekt utförda. Dom är ju ändå inte plåtslagare. :) sålänge plåten kommer under fjällpanelen med nån form av rygg och blecket har fall kommer du inte ha några problem.
Hahaha…sant! Jag kan dock tycka att om man betalar 15 papp för plåtarbete så skulle de kunna ta in kompetensen…
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hahaha…sant! Jag kan dock tycka att om man betalar 15 papp för plåtarbete så skulle de kunna ta in kompetensen…
Det håller jag helt med om! Hojta om det är nåt mer jag kan svara på. 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.