Hej!
Ska bestämma vilken tapet vi ska ha i gästentrén.
Vi har en gammal fattigmans sekretär som kommer att stå där. Den är målad så det liknar valnöt med svarta detaljer på.
Nu vill jag ha förslag på tapet till detta. Trappan upp är vitbetsad med eksteg och handledare i ek. Taket är vitigmenterad lackad panel.
Min första tanke som dök upp var en diskret gammaldags tapet som kanske var randig med blomranka emellan ränderna.
Tanke nummer två var att det kanske är bättre med något enfärgat.
Grönt eller någon gul nyans då.... Hjälp önskas
hoppfulla hälsn. "Oline"

Tillägg den 29/10-03
Tack till alla som svarat.
Jo, välkomnande varmt vill jag att det ska vara. Mysbelysning typ och terracottafärgade klinkers blir det nog...Dörren är teakfärgad.
Pärlspont blir det inte där.
Gillar också mörkröd, men då skulle jag behöva ha ljust golv, och det är nog inte så bra i en hall.
Någon beige, sandfärgad tapet kanske inte är fel...?

Jag hade helt klart valt något naturfärgat!
Kanske breda ränder i två olika ljusbeiga nyanser? Kika på Boråstapeters (http://www.borastapeter.se/) tapetguide - kollektion Moment III - tapet 656, alternativt kollektion Moment IV - tapet 9639.

Jag skulle valt något som inte är plottrigt. Kanske en diskret randig tapet. Eller pärlspont. En varm röd eller gul färg. Mörkröd skulle nog kontrastera vackert mot valnöt/svart och vitt. Du vill ha en varm kulör som är välkomnande och tydligt visar att "nu har jag kommit in i stugvärmen", till skillnad från den friska blåsten ute. Vad har du för belysning i rummet? Skarpa lysrör med vitt sken eller smålampor med gult sken? Vilket golv? Färg på dörren?

Har en kompis som satte en Beige och natur randig tapet i sin hall... Det blev mycket snyggt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.