Jag skulle vilja få in en dusch under mitt snedtak och mer takhöjd skulle då behövas. Vad tror forumet om att på något sätt tunna/ta bort isoleringen på ungefär 1 kvadrat av taket mellan två takstolar? Kommer det bli tydligt från utsidan att snön smälter där först, kallt i rummet etc?
Läste att man kunde lägga isolering (någon form av frigolit) utanpå råsponten (huset har tegeltak), skulle det funka att göra det fast kanske bara just där jag tagit bort isoleringen på insidan?
Läste att man kunde lägga isolering (någon form av frigolit) utanpå råsponten (huset har tegeltak), skulle det funka att göra det fast kanske bara just där jag tagit bort isoleringen på insidan?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det verkar, som jag ser det, som ett osmart sätt att lösa ett problem.
Kan du inte lägga upp en ritning över våningen där duschen skall installeras,
och dessutom en sektion.
Så kanske du kan får försalg på ett enklare sätt att lösa problemet.
Kan du inte lägga upp en ritning över våningen där duschen skall installeras,
och dessutom en sektion.
Så kanske du kan får försalg på ett enklare sätt att lösa problemet.
Ja det kanske inte är så lätt med den där med tunn isolering... Här är lite bilder på tänkt badrum. Badkaret och handfatet är i en takkupa. Duschen till vänster under snedtaket.
Bild från hallen.
Och här är utifrån. Yttertaket är inte inritat utan det man ser är innertaket. "Puckeln" till höger skulle då vara den nämnda förtunningen av isoleringen. Detta skulle i sin tur innebära att väggen mot hallen inte behöver flyttas vilket kanske är det andra alternativet. Det känns dock krångligt då det dels minskar ytan i hallen och dels gör att två dörrar måste flyttas/minskas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild från hallen.
Logga in
Skapa konto
Och här är utifrån. Yttertaket är inte inritat utan det man ser är innertaket. "Puckeln" till höger skulle då vara den nämnda förtunningen av isoleringen. Detta skulle i sin tur innebära att väggen mot hallen inte behöver flyttas vilket kanske är det andra alternativet. Det känns dock krångligt då det dels minskar ytan i hallen och dels gör att två dörrar måste flyttas/minskas.
Logga in
Skapa konto