Hej
Fick anmärkning på en obromsad släpkärra om att fjädringen på båda sidorna är stum.
Har provat med mkt 5-56 och domkraft för för att få till fjädringen och jag får ju axeln att röra på sig men hur mkt ska den röra sig?
Hur provar bilprovningen egentligen fjädringen?
-/Christian
Fick anmärkning på en obromsad släpkärra om att fjädringen på båda sidorna är stum.
Har provat med mkt 5-56 och domkraft för för att få till fjädringen och jag får ju axeln att röra på sig men hur mkt ska den röra sig?
Hur provar bilprovningen egentligen fjädringen?
-/Christian
Medlem
· Södermanland
· 611 inlägg
Jag fick en muntlig tillsägelse, och inte en formell anmärkning, att fjädringen på min bromsade kärra var ovanligt stum. De bände lite med en kofot och tyckte att fjädringen rörde sig mindre än den brukar göra på släpkärror.
De rekommenderade mig att lasta på något tungt på kärran och åka ut på en dålig grusväg, för då brukar det släppa enligt besiktningsgubbarna.
De rekommenderade mig att lasta på något tungt på kärran och åka ut på en dålig grusväg, för då brukar det släppa enligt besiktningsgubbarna.
Är axeln stum så är antingen gummit i axeln torra och helt slut, eller så har axeln rostat ihop.. har man (o)tur så får man det att släppa med massa olja eller en guppig väg och lyckas få igenom besiktningen.. Kan hålla ett tag tills axeln går av på motorvägen...
Är axeln stum är det bara att byta enligt mig.
Är axeln stum är det bara att byta enligt mig.
Liknande trådar
-
Bromsarna ligger på släpkärran efter byte av bromsvire
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Bromaarna ligger på släpkärran efter byte av bromsvire
Släpkärra, hjullager tätade?
Rostfritt galler släpkärra?
Trädgårdsmaskiner -
Köpa ny obromsad 650 kg släpkärra med lövhäck, tips tack
Verktyg, Maskiner & Fordon