Funderar på att investera i en arbetsplattform

Jula har följande:

Aluminiumplattform 150 kg
Kraftig aluminiumplattform för snickeriarbeten, målning mm. Ihopfällbar. Mått: 120x445x730 mm. Mått ihopfälld: 120x445x16,5 cm. Vikt: 7,5 kg. Max belastning: 150 kg. (Artnr: 340033)

Är det en vettig investering?

Framförallt så tänker jag mig använda den till att spackla tak, måla, putsa fönster, sätta upp taklister etc. Hade egentligen önskat kunna variera höjden på den för olika arbetshöjder, men det verkar inte fungera.
 
Jag tycker den verkar lite otympligt att flytta runt samtidigt som den är lite för låg och liten för att vara riktigt bra. Den är liksom varken stege eller ställning.
Jag hade satsat på en riktig kvalitetsstege istället. Jag använder en Zarges 4-stegs (0,91 m) arbetsbock i jobbet som är väldigt stabil.
Jag valde den smala modellen för att lättare komma till överallt, och den funkar för det mesta, men ibland får man plocka fram en lite högre stege för att kunna jobba bekvämt.

Vill jag kunna röra mig i sidled så får jag väl ställa upp stege nr 2 och lägga plank mellan dom, men hittills har behovet aldrig uppkommit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.