Är på väg att upphandla renovering av en uteplats som ligger på en tillbyggnad till vår villa (byggd 1934). Vi köpte huset 1994 och redan då var ytskiktet i behov av renovering. Ville inte ta alltför stora investeringsbeslut då (var ung och just köpt huset) så jag fick hjälp av svärfar med att punktvis förbättra och laga befintlig asfaltmassa med ny och med "asfaltsfärg". Detta håller inte längre och vatten sipprar in och vid kraftigare regn droppar tydligt genom sprickor mellan betongblocken som en del av altangolvet består av.
Har idag lösa trallar som "ytskikt" men funderar på andra lösningar och drömmen är någon typ av klinker, vilket är snyggast men även tyngst och troligtvis dyrast.
Vill därför höra om ngn har förslag på ytskikt som kan passa vårt hus?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har idag lösa trallar som "ytskikt" men funderar på andra lösningar och drömmen är någon typ av klinker, vilket är snyggast men även tyngst och troligtvis dyrast.
Vill därför höra om ngn har förslag på ytskikt som kan passa vårt hus?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 355 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 355 inlägg
Finns system med markplattor på distanser som är riktigt fina om man inte vill ha trä. Under det lägger man (dvs ett proffs) ett svetsat papptak men förutom just det momentet är det mycket mer gör det själv-vänligt än klinkers.
Redigerat:
Hej Rickard!Rickard. skrev:
Tack för respons. Har du ngn bild eller länk till bild och leverantör av sådana så jag kan få en uppfattning hur de ser ut?
mvh
Jan
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 355 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 355 inlägg
Irriterande nog hittar jag inte dom fina bilder jag sett här på forumet men man kan använda alla betongmarkplattor och uteklinker som tål att hänga i luften så det finns mycket att välja på, större plattor är det som gäller med denna lösning.J Jan Mellquist skrev:
Bifogar en bild på den tekniska lösningen men googla så kan du säkert hitta inspiration.
Redigerat: