Hej
Med mycken möda har jag lyckats byta lysrör, 60 cm, 18 Watt i min skrivbordslysrörslampa. se bilaga.
Vi har ytterligare 2 sådana i köket.
Lysröret hade kärvat fast i fästena så jag förstörde både lampan och fästena. (visste inte att jag skulle ha "smort" lampfästena. Lampan hade väl beckat fast ).
Efter många timmars arbete så lyckades jag montera ny lampfästen och skruva i en reservlampa.

Nu vill jag köpa en ny reservlampa och funderar förstås på LED - alternativ.
Man sparar väl en hel del el med LED lysrör

- Finns det LED-lysrör till lysrörslampa med "gamla" typen av fästen ? Vad kan det kosta ?

Vad kostar "vanliga" lysrör ?

Tacksam för tips.
Hälsar
Axelman

• Hängande skrivbordslampa med nytt lysrör och nyinstallerade fästen efter renovering. Elektronik och skrivbord syns svagt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett trasigt fäste för lysrör i en skrivbordslysrörslampa.
    Skapa konto
  • Närbild på en lysrörsarmatur där ett nytt lampfäste har installerats.
    Skapa konto
axelman axelman skrev:
Hej
Med mycken möda har jag lyckats byta lysrör, 60 cm, 18 Watt i min skrivbordslysrörslampa. se bilaga.
Vi har ytterligare 2 sådana i köket.
Lysröret hade kärvat fast i fästena så jag förstörde både lampan och fästena. (visste inte att jag skulle ha "smort" lampfästena. Lampan hade väl beckat fast ).
Efter många timmars arbete så lyckades jag montera ny lampfästen och skruva i en reservlampa.

Nu vill jag köpa en ny reservlampa och funderar förstås på LED - alternativ.
Man sparar väl en hel del el med LED lysrör

- Finns det LED-lysrör till lysrörslampa med "gamla" typen av fästen ? Vad kan det kosta ?

Vad kostar "vanliga" lysrör ?

Tacksam för tips.
Hälsar
Axelman
kolla på lampurno

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.