Vi har fått en offert till vårt nya kök på 80' kr. Detta pris avser inredning, vask,spotar, fläkt och beslag, inga vitvaror och ingen bänkskiva mm.
Luckorna är massiv körsbär, skåpen faner.
Jag skulle gärna vilja höra era åsikter om detta. Vårt kök är väldigt litet (knappt 12 kvm), vi har två dörröppningar (en från hallen och en ut till trädgården), dessutom ett fönster vid ytterdörren. så det känns som om vi inte har så mycket att välja på när det gäller var inredningen ska vara...
Har läst igenom de flesta trådar som handlar om olika köksleverantörer, men blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag läser...
Vad tror ni, är det ett pris som ligger högt jämförelsevis? Till detta tillkommer då mitt arbete som projektledare för hela projektet eftersom köksleverantören endast levererar köket och inget annat, han "hjälper" inte till med något...elektriker, snickare, golvläggning och stänkskydd.
Har tittat lite på Myresjökök eftersom de har 20% rabatt om man beställer innan den 31/3... kan ju bli ganska mycket pengar..
Tacksam för era tankar!

• Kk01.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer bild nr 2 av 4..

• Kk02.gif
    Skapa konto
nr 3..

• Kk03.gif
    Skapa konto
och slutligen nr 4!

• Kk04.gif
    Skapa konto
Påminner rätt mycket om vårt gamla kök :) Jag skulle byta plats på skåpet med ugn/micro och kyl/frys. Om du kan, välj en ugn med sidhängd lucka (Gaggenau, Siemens, Bosch)

Priserna är jättesvårt, det verkar bero lika mycket på hur köksfirman vill positionera sig på marknaden.

Min uppfattning är dock att det finns "jämförbara" kök till något lägre pris, dock kanske inte med massiv körsbär, men massiva träluckor med körsbärsfaner.

Jag tror man kan få rabatt på 10-20% hos alla köksleverantörer. Ta in flera offerter
och jämför. Om någon blir sur vill du ändå inte ha med dem att göra.

Mvh/Abbe

Hej
Ja, vi ska ha en med sidohängd lucka, men förmodligen hade de inte en sådan i ritprogrammet.
Varför tycker du att vi ska byta kyl och ugn? Vi har själva diskuterat detta fram o tillbaka, jag tycker som du att det är bra att ha kylen där vid bordet, och att det är bättre att ha ugnen vid diskbänken...samma anledning eller är det något annat du har tänkt på?
Detta är så svårt... Vad säger ni om priset? Är det där ett liknande kök ligger?
/Pia

Abbe - du har helt rätt! Sura leverantörer vill man inte ha! Det finns så många som har bra service. Vår lev är inte sur, men han gör bara köket och det är många timmar som går åt till att få in offert på vitvaror, bänkskivor, kakel/glas till stänkskydd osv...
/Pia

Ser en krockrisk mellan ugn/micron och arbetsbänken.
Tänker på ett barn eller hund/katt som springer igenom köket och ska ut till trädgården samtidigt som man jonlerar något varmt i händerna.
:-/

Barn ja.. vår yngste är 11 år, så det är inte så mycket springande ut och in i trädgården längre... de springer ju gärna ut, men lite längre bort nuförtiden. Hund eller katt har vi ingen, men krockrisken är stor även för andra än de du räknade upp...
Om jag förstår dig rätt så menar du att ugn o micro ska in mot väggen där den andra inredningen är och kyl/frys mot skorstensväggen istället?

Pia

Har du ugnen fristående som på ritningen har du ingen bänkyta bara bordet att ställa plåtar eller grytor på :) Du kan också flytta "passkåpen" till väggen så får du lite mera utrymme för ugnen.

Passkåpen?

Ja, de där små närmast fläkten och hällen ;D

Passkåp
Aha! Naturligtvis - borde tom jag ha fattat..;-)
Tror inte att jag vill ha så mycket mer på den väggen eftersom det inte blir så mycket plats kvar till matplatsen då...eller det var kanske inte så du menade?
Eller kanske någon har bra förslag på matplats som inte tar så stor plats? Vi är 5 personer i familjen, oftast 4 som äter samtidigt, men ibland 6...
Jag funderar på att ha en bänk längs väggen och två stolar på andra sidan bordet, ha några pallar eller liknande som inte tar så stor plats som man kan sätta fram vid behov..

Tack för input, hoppas det kommer mera!

mvh
Pia

Är inte Ikea ett alternativ? För vi köpte komplett köksinredning därifrån till vårt 19m²-kök, i samma hörnstil som ditt, för under 14k. Finns mycket att välja på och de har nu kökskampanj också, 1000:- tillbaka (att handla för på Ikea) för varje 10000:- man handlar för. Rekommenderar att du laddar hem deras planeringsprogram och kollar lite (om nu Ikea kan vara ett alternativ).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.